וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להפועלים פוטנציאל להרוויח 125 מ' ש' ממניות זאבי בבזק

ערן גבאי

25.12.2005 / 7:56

אחזקות זאבי במניות בזק הועברו ב-2003 לידי כונס הנכסים; במחיר השוק צפויים הבנקים לרשום רווח של כ-400 מיליון שקל לפני מס; זאת, אחרי שמחקו 600 מיליון ש' ביחס להלוואה המקורית



"ב-2006 צפוי לחץ על מניית בזק ממכירה של מניות קונסורציום הבנקים, המחזיקים בכ-17.6% ממניות החברה, שצפויה להניב תרומה לא גבוהה לרווחי הבנקים" - כך כתבו האנליסטים יובל בן זאב ורן ישראלי מכלל פיננסים בטוחה, בסקירה בעניין אחזקות הבנקים הגדולים בבזק באמצעות כונס הנכסים, אלקס הרטמן.



גד זאבי רכש את מניות בזק בסוף 99' תמורת כ-630 מיליון דולר, כשאת האשראי לרכישתן קיבל מקונסורציום של שבעה בנקים. זאבי לא הצליח להחזיר את ההלוואה שלקח, ולכן הועברו אחזקותיו במניות בזק ב-2003 לידי כונס הנכסים.



בן זאב וישראלי העריכו כי סיום תהליך ההפרטה של בזק מקרב את הבנקים לנקודת ההחלטה בנוגע לאחזקותיהם בחברה וכי עד סוף 2006 תסתיים פרשת הלוואת הבנקים לזאבי, כשהמניות יגיעו לשוק בחבילות או במכירה לרוכש אסטרטגי.



לפני שנתיים חייב המפקח על הבנקים כי החוב בגין האשראי לזאבי יועבר מסעיף אשראי לציבור, שאינו נושא הכנסה, לסעיף ניירות ערך זמינים למכירה. מאז מבצעים הבנקים התאמה לשווי השוק של המניות, אך זו תיזקף לדו"חות הרווח וההפסד רק בעת מכירתן בפועל.



סך ההלוואה המקורית לפי שווי למניית בזק של 7.1 שקל נאמד בכ-3.3 מיליארד שקל. שווי הספרים של המניות, לפי שער מניה של 5.12 שקל, הוא 2.3 מיליארד שקל. שווי השוק של המניות, לפי שער של 6 שקל למניה, מסתכם בכ-2.7 מיליארד שקל.



במחיר של 6 שקלים למניה, הבנקים מופסדים בכ-600 מיליון שקל ביחס להלוואה המקורית, אך כיוון שהם כבר ביצעו הפרשות בגין ההלוואה לזאבי - במחיר 6 שקל למניה הם ירשמו רווח של כ-400 מיליון שקל לפני מס. לפועלים פוטנציאל רווח של 125 מיליון שקל; ללאומי כ-100 מיליון שקל; לבינלאומי כ-65 מיליון שקל; לדיסקונט כ-45 מיליון שקל; ולמזרחי כ-40 מיליון שקל.



לאחרונה דווח ב-TheMarker כי הבנקים עשויים לחפש מכירה עצמאית של המניות ולא לבצעה במסגרת חבילת מניות אחת, כפי שנבדק בעבר. בחודשים האחרונים נבדקו אפשרויות מכירה של מניות בזק, ואף נוהלו שיחות ראשוניות בעניין עם משקיעים פוטנציאלים, אך עד היום לא הועברה פנייה לבית המשפט כדי לפתוח בהליך רשמי. כמו כן, טרם הוזמנה הערכת שווי חדשה לבזק, והאחרונה שקיימת בידי הבנקים היא הערכת השווי של יצחק סוארי מלפני כשנתיים.



בעלי המניות החדשים בבזק צפויים לבצע הפחתת הון בחברה ולמשוך דיווידנד. הבנקים לא יפגעו בזכויותיהם לעניין זה, ויקבלו את חלקם היחסי בהון. עם זאת, הבנקים, כבעלי מניות מיעוט, אינם שותפים בניהול בזק ואינם ממנים דירקטורים בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully