וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד פדרמן וליאוניד נבזלין במגעים להשקעה בחברת אבגול

יורם גביזון

25.12.2005 / 8:43

אבגול זקוקה להשקעה חיצונית לאחר כישלון של שני ניסיונות להנפיק את מניותיה; החברה ניסתה להנפיק את מניותיה לפי שווי חברה של 450 מיליון שקל בנובמבר 2005



חברת מפעלים פטרוכימיים, שבשליטת חברת מודגל, מנהלת משא ומתן להשקעה בחברת אבגול, שעוסקת בייצור בדים לא ארוגים המשמשים כחומר גלם לתעשיית החיתולים החד-פעמיים.



אבגול זקוקה להשקעה חיצונית לאחר כישלון של שני ניסיונות להנפיק את מניותיה. החברה ניסתה להנפיק את מניותיה לפי שווי חברה של 450 מיליון שקל בנובמבר 2005. אבגול ויתרה על הניסיון האחרון זמן לא רב לאחר שהעיתונות הכלכלית פירסמה נתונים מתשקיפה של החברה. הנתונים העלו כי אחת החברות הבנות של אבגול אינה עומדת בהתניות הפיננסיות שלהן התחייבה בהסכמי ההלוואה עם אחד הבנקים, ושהבנק הסכים שלא לנקוט נגדה צעדים בכפוף לביצוע ההנפקה.



מהתשקיף עלה עוד כי היקף חובותיה של החברה לבנקים הוא 150 מיליון דולר, כמחצית מסכום זה לבנק לאומי, ושהחברה מיצתה את מלוא מסגרות האשראי שלה שקיבלה מהבנקים. עוד עלה מהתשקיף, כי הונה העצמי של החברה מסתכם ב-2 מיליון דולר, והוא מממן 1% מהיקף נכסיה.



אבגול הרוויחה 4 מיליון דולר במחזור של 76 מיליון דולר, ורשמה רווח תפעולי תזרימי של 13 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2005. זאת, בעקבות הרחבת כושר הייצור במפעלה בצפון קרוליינה בהשקעה של 30 מיליון דולר, שנועד בין השאר לספק חומרי גלם בעבור חברת פרוקטר אנד גמבל.



מנכ"ל אבגול, ניר פלג, אמר כי בשלב זה עוד לא הוחלט אם פטרוכימיים תרכוש את השליטה באבגול ובאיזו הנחה משווי החברה, לצורך ההנפקה הציבורית, תתבצע העסקה.



פטרוכימיים, שבשליטת דייוויד פדרמן, יעקב גוטנשטיין, אלכס פסל וליאוניד נבזלין, מחזיקה (50%) בחברת כרמל אולפינים, שהיא היצרנית היחידה בישראל של פוליפרופילן ופוליאתילן המשמשים כחומרי גלם לתעשיית הפלסטיקה. פטרוכימיים נסחרת בשווי שוק של 1.2 מיליארד שקל והונה העצמי הוא 475 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully