וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין עומדת לבטל את המס על חקלאים עקב התרחבות פערי השכר בין המגזר העירוני לחקלאי

סוכנויות הידיעות

25.12.2005 / 11:32

הפרלמנט הסיני הודיע כי ביטול המס נועד להקל על חקלאים שמרוויחים רק שישית מעובדים עירוניים ושהכנסותיהם נשחקו מאז 2001 בעקבות הורדת מכסים על יבוא



הפרלמנט הסיני הודיע כי ב-2006 יבוטל מס הגולגולת על חקלאים בכל רחבי סין. הפרלמנט העממי הסיני, שאחראי על מיסוי וחקיקה, חושש מהעמקת פערי השכר במדינה ומקיפאון בהכנסותיהם של חקלאים ותושבי אזורי הכפר. "ההתפתחות והצמיחה בכלכלת סין הובילה לצמיחה של פערי שכר גדולים", אומר ליאו ג'יבין, חבר הפרלמנט הסיני. "הפער הכלכלי שנוצר בין חקלאות לתעשייה ובין אזורי הכפר לאזורי העיר גדל והולך, בעיות של נחשלות ממשיכות להעיב על ההתפתחות הכלכלית ועל החברה הסינית", הוא מוסיף.



ב-2004, ראש ממשלת סין, ון ז'יאבאו הבטיח לבטל במשך חמש שנים את המס על חקלאות. מאז, 28 מחוזות מתוך 31 המחוזות שמהן מורכבת סין ביטלו כבר את המס, ביטול רשמי של המס ברחבי סין צפוי להתרחש ב-2006. ההכנסות ממס החקלאות היו השנה רק 1.5 מיליארד יואן (186 מיליון דולר), אחוז אחד בלבד מההכנסות הכוללות ממסים. ולכן, ביטול המס כמעט שלא ישפיע על תקציב הממשלה, אומר חבר הקונגרס ליו.



המס שהוטל כבר ב-1958 נחשב למס לא צודק על ידי חוואים ומומחי חקלאות, כיוון שכל חקלאי צריך לשלמו בלי קשר לכמות ההכנסות שלו. הכנסותיהם של חקלאים אמורות לצמוח השנה ב-5.8% השנה, אך פערי השכר גדלים והולכים - הכנסה של עובד עירוני גדולה פי 6 מהכנסה של חקלאי.



בשנה שעברה הרוויחו 760 מיליון הכפריים 2,936 יואן בממוצע (367 דולר) לאדם, אך בפנים המדינה הם הרוויחו הרבה פחות. "יהיה קשה לגשר על הפער בין הכנסות העירוניים לכפריים, בין השאר, בשל כניסתה של סין ל-WTO ב-2001 שאילצה אותה להוריד את המכס על יבוא מוצרי חקלאות", אומר ליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully