וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפאן משנסת מותניים כדי לצמצם החוב הלאומי: הממשלה מקצצת 3% בתקציב לרמתו הנמוכה מזה שמונה שנים

סוכנויות הידיעות

25.12.2005 / 13:16

התקציב יסתכם ב-686 מיליארד דולר; החוב הלאומי של יפאן - 6.66 טריליון דולר; ראש הממשלה קואיזומי התחייב לצמצם את הוצאות הממשלה לרמת הכנסותיה, עד תחילת העשור הבא



ממשלת יפאן החליטה על קיצוץ של 3% בתקציב של השנה הבאה, לסכום של 79.7 טריליון ין (686 מיליארד דולר) - רמתו הנמוכה ביותר מזה שמונה שנים.



ההחלטה, החלה על שנת התקציב שתתחיל באפריל 2006, באה על רקע ניסיונותיה של ממשלת יפאן לצמצם את החוב הלאומי העצום של המדינה.



החוב הכולל של ממשלת יפאן והרשויות המקומיות בה, צפוי לעמוד על 775 טריליון ין (6.66 טריליון דולר) בסוף שנת התקציב הבאה (מארס 2007) - כמעט ללא שינוי לעומת חוב לאומי צפוי של 770 טריליון ין בסוף שנת התקציב הנוכחית.



מאז תחילת שנות ה-90, עת פקעו בועות הנדל"ן והמניות, היתה יפאן נתונה במיתון כלכלי - ותקופות ההתאוששות בה היו קצרות להפליא. אולם, השנה רשמה כלכלת יפאן - שהיקפה 4.5 טריליון דולר - צמיחה מתמשכת, אשר לפי ההערכות, צפויה להגדיל את הכנסות המדינה ממסים.



תחזית של הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי (OECD) מתחילת החודש, צופה שכלכלת יפאן תרשום השנה צמיחה של 2.4% - כפליים משיעור הצמיחה באירופה, אם כי פחות מצמיחה של 3.6% בארה"ב.



ראש ממשלת יפאן ג'וניצ'ירו קואיזומי, המתכנן לפרוש בחודש ספטמבר 2006, התחייב לצמצם את הוצאות הממשלה לרמת הכנסותיה עד תחילת העשור הבא. הפער בין הוצאות הממשלה להכנסותיה, לא כולל הכנסות מהנפקות אג"ח, צפוי להצטמצם בשנת התקציב הבאה ל-11.2 טריליון ין (96.3 מיליארד דולר), לעומת גירעון צפוי של 15.9 טריליון ין בשנת התקציב הנוכחית. הירידה בגירעון צפויה להיות הירידה השנתית השלישית ברציפות.



ככל הנראה, הממשלה תגיש את התקציב המקוצץ לאישור הפרלמנט בחודש ינואר, והיא מקווה להשלים את תהליך חקיקתו עד סוף מארס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully