וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית רמת גן פוזלת לעבר דירוג של AA בדרך לגייס כרבע מיליארד שקל

אסף רותם

25.12.2005 / 14:15

בדומה לאג"ח המוניציפלי עד כה, האג"ח ייועד למוסדיים בלבד ולא יהיה סחיר; העירייה: "עיקר כספי ההנפקה ייועדו לפרוייקטים ציבוריים"



אחרי רמלה ורעננה, עיריית רמת גן גם היא בדרך לגייס הון בשוק ההון, ומקורות קשורים בהנפקה אישרו כי רמת גן פוזלת לעבר דירוג AA. הגיוס המתוכנן, כ-250 מליון שקל, הוא הגדול ביותר לאחר שרמלה גייסה 140 מיליון שקל ורעננה מתכננת לגייס 200 מיליון שקל.



בדומה לאג"ח המוניציפלי עד כה, האג"ח ייועד למוסדיים בלבד ולא יהיה סחיר. אולם, בשונה מהשתיים הקודמות, שאגחו תזרימי ארנונה, עיריית רמת גן תנפיק אג"ח מדמי שכירות של נכסים בבעלותה המושכרים בשכירות חופשית, כמו שעושות חברות נדל"ן בעולם, ותוסיף דמי ארנונה כדי לזכות בדירוג גבוה יותר.



ראש העיר, צבי בר אשר יזם את הליך ההנפקה, עדכן בסוף השבוע (22 בדצמבר) בנושא את הנהלת העיר, שאישרה את היוזמה, לה קדמו פעולות הכנה שנמשכו כחצי שנה. בעירייה רואים בגיוס הון כלי כלכלי-ביצועי, שיתרום רבות לפיתוחה ולכלכלתה של העיר. הפעילות מבוצעת באמצעות החברה הכלכלית לפיתוח רמת-גן.



לצורך הטיפול בהליך האיגוח שכרה העירייה את שרותיה של עו"ד טלי ירון-אלדר, נציבת מס הכנסה לשעבר, ושותפה במשרד עוה"ד כהן-כהן-ירון-אלדר ושות'. בנוסף, עיריית רמת גן ציינה כי היא נערכה לנושא כבר בשנת 1994, אולם מסיבות שאינן קשורות בעירייה הנושא נדחה.



העירייה תאגח כבטוחה את תזרים המזומנים שנכנס בקביעות לקופתה מהשכרת שורה ארוכה של נכסים מניבים המצויים בבעלות העירייה, בפרט במתחם בורסת היהלומים. נכסים אלו נמצאים ברשות העירייה כתוצאה מהסכמי הבנייה של החברות שהקימו אותם, ומושכרים בשכירות חופשית לגופים פרטיים (קומות משרדים במגדלים וכיו"ב). בנוסף, כאמור, מתכוונת העירייה לאגח חלק מהכנסותיה מארנונה.



בר מדגיש, כי עיקר כספי ההנפקה ייועדו לפרויקטים ציבוריים (בנייה ציבורית, פינוי-בינוי וכיו"ב) לשירות תושבי רמת גן, שחלקם אף יניבו לעירייה הכנסות נוספות, וכן למיחזור הלוואות עירייה, בכדי לחסוך בהוצאות המימון שנגזרות מהריבית הבנקאית, ועוד.



הגדרתם הסופית של הנכסים אשר הכנסותיהם תשועבדנה כבטחונות, והערכתם מול חברות המידרוג והחתמים הפוטנציאלים, הם מה שנותרו לעירייה בישורת הסופית שלפני ההנפקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully