וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית הקמעונות וול-מארט זכתה שנה שנייה ברציפות בפרס "משבית השמחה של השנה" של ארגוני עובדים בארה"ב

נמרוד הלפרן

25.12.2005 / 17:00

שר ההגנה האמריקאי, דונלד ראמספלד, הגיע למקום השני בעקבות הצעתו לשלול את זכות ההתאגדות מ-600 אלף עובדי הממשל הפדרלי



ענקית הקמעונות וול-מארט זכתה בפרס "משבית השמחה של 2005" של ארגוני עובדים בארה"ב, זו השנה השנייה ברציפות.



וול-מארט, הקמעונית הגדולה בעולם, זכתה ב-52% מקולות הבוחרים, והקדימה את שר ההגנה האמריקאי, דונלד ראמספלד, עם 24% מהקולות. במקום השלישי, עם 16% מהקולות, הגיעה חברת הסלולר ורייזון ויירלס.



13 אלף חברי ארגונים חברתיים השתתפו בהצבעה, שנערכה בחסות ארגון ג'ובס וית ג'סטיס (Jobs With Justice), המאגד תחתיו שורה של איגודי עובדים, ארגונים קהילתיים וקבוצות סטודנטים.



"לנוכח התחרות מצד דונלד ראמספלד ו-ורייזון ויירלס, וול-מארט יכולה להיות מאוד שביעת רצון מזכייתה בפרס משבית השמחה של השנה", אמר פרד אצקרטה, ראש ארגון ג'ובס וית ג'סטיס. "לאור העובדה שלא רואים באופק את סופה של מדיניות החברה לנצל עובדים, את הקהילות שלהם, ואת הסביבה, אנו צופים כי וול-מארט תזכה בפרס גם בשנה הבאה - שנה שלישית ברציפות".



חבר מושבעים בקליפורניה פסק בשבוע שעבר, כי על וול-מארט לשלם פיצויים בסך 172 מיליון דולר לכ-116 אלף עובדים בהווה ובעבר לאחר שמנעה מהם לצאת להפסקות ארוחת צהריים.



החברה, המעסיקה כ-1.2 מיליון עובדים ומפעילה 5,100 חנויות, סופגת זה זמן רב ביקורת מצד ארגוני עובדים בגין מדיניותה נגד התאגדות עובדים ובגין תנאי העסקתם הגרועים. כך למשל, דמי ביטוח הבריאות שהחברה גובה מהעובדים גבוהים עד כדי כך, שכשליש מהם נאלצים לוותר עליהם.



מועמדותו של ראמספלד לפרס "משבית השמחה של השנה", שהגיעה למקום השני, הוצגה על ידי הפדרציה של עובדי ממשלה באמריקה (AFGE) בעקבות הצעתו לשלול את זכות ההתאגדות מ-600 אלף עובדי הממשל הפדרלי.



מועמדותה של ורייזון ויירלס הוצגה על ידי איגוד עובדי התקשורת של אמריקה (CWA) על רקע טענותיו, כי החברה פועלת נמרצות כדי למנוע מעובדיה להתאגד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully