וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריו מונטי, לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים בנציבות האירופית, לא מעוניין בתפקיד נגיד הבנק המרכזי האיטלקי

סוכנויות הידיעות

25.12.2005 / 19:03

כך דיווחה סוכנות AFP; עיתוני איטליה דיווחו בימים האחרונים כי מונטי הוא אחד המועמדים המובילים להחליף את אנטוניו פאציו, שהתפטר בשבוע שעבר בעקבות פתיחת חקירה פלילית נגדו



מריו מונטי, לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים של הנציבות האירופית, הודיע כי אינו מעוניין להתמודד על תפקיד נגיד הבנק המרכזי של איטליה בעקבות התפטרותו של אנטוניו פאציו. כך דיווחה סוכנות הידיעות AFP.



במכתב לראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, כתב מונטי כי מינויו לתפקיד אינו עולה בקנה אחד עם תוכניותיו.



"אודה לך אם שמי לא יוזכר כמועמד אפשרי לתפקיד, שאני מודע היטב לחשיבותו ולכבוד הנלווה לו, אולם אינו נכלל בתוכניותי", כתב מונטי לברלוסקוני ביום שישי.



העיתונות באיטליה דיווחה בימים האחרונים, כי מונטי נחשב לאחד המועמדים המובילים לתפקיד. ממשלתו של ברלוסקוני צפויה להודיע על מועמדה לתפקיד הנגיד בתחילת החודש הבא לאחר התייעצויות עם האופזיציה ומועצת המנהלים של הבנק המרכזי.



נגיד הבנק המרכזי של איטליה, אנטוניו פאציו, התפטר בשבוע שעבר מתפקידו לאחר פתיחת חקירה פלילית נגדו בחשד למסחר לפי מידע פנים וקבלת שוחד. פאציו התפטר עקב לחץ גובר של ממשלת איטליה והבנק המרכזי האירופי.



החקירה נגד פאציו, שעל דבר פתיחתה פורסם בסוף השבוע, הצטרפה לחקירה קודמת על שימוש לרעה בכוחו וקיום מכרז בלתי הוגן. ההאשמה החמורה הנוכחית כלפי פאציו היא על העדפה בלתי הוגנת של בנקה פופולארה איטליאנה האיטלקי על פני מתחרהו ההולנדי, בנק ABN אמרו, בקרב על השליטה בבנק אנטונוונטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully