וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיית הקברים ברגבים תגרום לעיכוב של שנה בכביש 6 - ולנזק של 65 מיליון שקל בשנה

שרון קדמי

26.12.2005 / 8:26

בעקבות בעיית הקברים בקטע 18 של כביש חוצה ישראל - תידחה השלמת הקטע לפחות בשנה והיא לא צפויה לפני סוף 2008; כך נודע ל-TheMarker; עלות הפרויקט כולו - כמיליארד שקל



בעקבות בעיית הקברים בקטע 18 של כביש חוצה ישראל, תידחה השלמת הקטע לפחות בשנה והיא לא צפויה לפני סוף 2008, כך נודע ל-TheMarker. הסכם המימון לסלילת הקטע על ידי חברת דרך ארץ, שכל פרטיו כמעט שהושלמו, צפוי להיחתם השבוע. במשרדי האוצר והתחבורה אומדים את הנזק למדינה כתוצאה מעיכוב פתיחת קטע הכביש בכ-65 מיליון שקל בשנה. עלות הפרויקט כולו מוערכת בכמיליארד שקל.



קטע 18 של כביש חוצה ישראל אמור לחבר בין כביש ואדי ערה למחלף עירון. קטע זה אמור לנקז את כל התנועה מצפון ישראל אל כביש חוצה ישראל. המטרה היא לעקוף את גוש דן, והוא נועד לשרת את כל הנוסעים צפונה ודרומה המבקשים שלא לחצות את מרכז הארץ על כבישיה הפקוקים.



החשיבות של קטע 18 היא מהותית גם משום שהמודלים הפיננסיים של המדינה לכביש 6 התבססו בין השאר על פתיחה של קטע 18 בסוף 2007. ולכן, משמעות הדחייה היא שהמדינה צפויה להמשיך לסבסד את דרך ארץ.



בעקבות גילוי קברים באזור קיבוץ רגבים, דורשים גופים חרדיים שיבוצעו שינויים בתוואי הכביש - שינויים הדורשים השקעה של כ-150 מיליון שקל.



עד היום לא התקבלה החלטה בעניין במשרד התחבורה.



בדרך ארץ אמרו כי הם יבקשו מהמדינה להתחיל בעבודות באופן מיידי עוד לפני השגת הסכמי המימון, על מנת לנסות לצמצם את העיכוב בלוחות הזמנים שנוצר כתוצאה מבעיית הקברים.



מנכ"ל משרד התחבורה אריה בר ציין כי בימים אלה נעשה ניסיון אחרון להגיע להסדר עם כל הצדדים. במידה שהדבר לא יסתייע יובא הנושא לאישור הממשלה.



בימים האחרונים הפסיק קבלן העבודות במקום, חברת לינום, את עבודותיו בקטע הכביש. עד היום נגרם נזק של עשרות מיליוני שקל לקבלן - החשבון יוגש בסופו של דבר למדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully