וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר שוקל לסגת ממכירת לאומי למשקיע אסטרטגי

הארץ

4.7.2001 / 9:03

לדברי ניר גלעד: "כרגע מחפשת מריל לינץ' משקיע אסטרטגי בינל"א. בתוך כמה שבועות יקבל משרד האוצר את הממצאים, ובהתאם, יוחלט כיצד לקדם את ההפרטה"

מאת צבי זרחיה

החשב הכללי במשרד האוצר, ניר גלעד, יחליט בתוך כמה שבועות אם להמשיך בנסיונות לאתר משקיע אסטרטגי בינלאומי, שירכוש את גרעין השליטה בבנק לאומי , או לנסות ולמכור את גרעין השליטה באמצעות הבורסה.

לדבריו, "כרגע מחפשת חברת מריל לינץ' משקיע אסטרטגי בינלאומי. בתוך כמה שבועות יקבל משרד האוצר את הממצאים, ובהתאם לכך יוחלט כיצד לקדם את הפרטת הבנק". גלעד אמר אתמול את הדברים בוועדת המשנה לענייני בנקאות.

"אנו מעוניינים שהתהליך יהיה שקט, כדי שנוכל לבחון את האפשרות לייצר תחרות בין משקיעים אסטרטגים. אנו מנסים לבחון אם הקבוצות העונות על הקריטריונים יהיו מוכנות להשתתף בהליך המכירה".

גלעד הוסיף כי הקושי במציאת משקיע אסטרטגי בינלאומי נובע בין היתר מחוסר העניין בחו"ל למכור 20% מההחזקות, כשהאחריות היא ל-100% מעסקי הבנק.

"אין ספק כי המצב הגיאו-פוליטי ומצב השווקים בעולם לא יוצרים כעת את העיתוי האופטימלי למכירה", הוא אמר. "מצד שני, אף פעם אין עיתוי אופטימלי". "המשקיע האסטרטגי לא מתכוון לעשות רכישה ממונפת קצרת טווח", הוסיף גלעד. "מדובר בהחלטה אסטרטגית להיכנס לפעילות בישראל לזמן ארוך. איני יכול לומר כך לגבי רכישה ממונפת בשוק ההון".

המפקח על הבנקים, יצחק טל, אמר כי תוכנית חלוקת האופציות לעובדים לא הגיעה אליו, וכי הביע מספר התנגדויות לגבי השאלה מי יחזיק את מניות העובדים. הוא גילה שהיו הצעות שלא עמדו בהוראות בנק ישראל לגבי רכישת מניות. טל הוסיף כי בנק ישראל והאוצר אינם פוסלים את אופצית המכירה בשוק ההון.

יו"ר הוועדה, ח"כ ויצמן שירי (עבודה), קרא לממשלה להמשיך בתהליך מציאת משקיע אסטרטגי, ובמקביל להתכונן לאפשרות מכירת הבנק באמצעות הבורסה. לדבריו, כל הליך צריך להיות מקובל על העובדים, כדי להימנע ממצב שבו ימצא המשקיע האסטרטגי והעובדים לא יהיו מרוצים.

"יש ריצת אמוק למכור את בנק לאומי", אמר שירי. בתגובה אמר גלעד כי יש הליכה מדודה ולא ריצה. לדבריו, האוצר והנגיד אישרו ביצוע תהליך מהיר ככל הניתן. יו"ר בל"ל, איתן רף, אמר כי לאורך זמן בנק לאומי צריך להיות מופרט, ויש חשיבות לכך שהליך המכירה לא יהיה מתמשך, שכן יש בכך נזק. לדבריו, אם לא ניתן למכור למשקיע, יש ללכת מיד למכירה בבורסה.

"אף מוסד פיננסי לא יקנה גרעין שליטה של 20%, כי הוא מחזיק בכל האחריות", הוא אמר. "קביעת היקף כזה של גרעין שליטה תחייב אותו לרכוש יותר מניות בעלויות מימון אחרות".

יו"ר ועד עובדי בל"ל, לואי רוט, תבע לשתף את העובדים בהליך המכירה, ולמצוא דרך שבה העובדים יוכלו לרכוש מניות של הבנק. עו"ד רם כספי, המייצג את העובדים, אמר כי גובשה תוכנית לכך שהעובדים יקבלו למסירת חלק מהמניות לעובדים, על ידי קבלת אופציות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully