וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפקח על הביטוח פירסם מגבלות למניעת ניגוד עניינים בין היועצים הפנסיונים לגופים המוסדיים

TheMarker

26.12.2005 / 9:53

במגבלות פורסם כי בכל מקרה התמורה המקסימלית בגין הסכם התפעול לא תעלה על 0.1% מסך הנכסים המתופעלים; עוד נקבע כי קרנות פנסיה לא יוכלו לשלם עמלות תפעול ליועץ פנסיוני



הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, ידין ענתבי, פירסם טיוטת חוזר הקובעת מגבלות על עריכת הסכמים למתן שירותים בין יועץ פנסיוני כגון תאגיד בנקאי, לבין גוף מוסדי כגון חברת ביטוח, קופת גמל וקרן פנסיה.



מטרת המגבלות המפורטות בטיוטת החוזר, היא להגן על אחד מעקרונות היסוד של חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (עיסוק בייעוץ פנסיוני ובשיווק פנסיוני) ליצירת העדר זיקה בין יועץ פנסיוני ליצרן פנסיוני, בכדי להבטיח ייעוץ אובייקטיווי וחף מניגוד עניינים.



הטיפול בנושא זה נעשה בהמשך לכללים על עמלות הפצה (שייקבעו על ידי ועדת הכספים של הכנסת) אשר גם הם מבטיחים כי היועץ יהיה חף מניגוד עניינים בכל הקשור לתגמול שהוא מקבל מיצרן פנסיוני זה או אחר.



עיון בהסכמים למתן שירותי ניהול או תפעול הקיימים כיום בין גופים מוסדיים לבין תאגידים בנקאיים המספקים להם שירותים כאמור, מעלה חשש כי קיום הסכם דומה בין גוף מוסדי ליועץ פנסיוני יצור זיקה אסורה בינו לבין היועץ הפנסיוני.



טיוטת החוזר קובעת, כי בכל מקרה התמורה המקסימלית בגין הסכם התפעול לא תעלה על 0.1% מסך הנכסים המתופעלים, וכן שהסכמים אלו לא יכללו פעולות שעל היועץ הפנסיוני לבצע מעצם היותו מפיץ של המוצר הפנסיוני בהמשך לייעוץ לגביו.



בנוסף, נקבע בטיוטת החוזר כי קרנות פנסיה, שלא תופעלו עד כה על ידי בנקים, לא יוכלו לשלם עמלות תפעול ליועץ פנסיוני וכל התמורה תהיה בהתאם למגבלות החלות על עמלות ההפצה שיאושרו בקרוב על ידי ועדת הכספים של הכנסת.



ענתבי ציין, כי המגבלות שנקבעו בהוראות החדשות מהוות חלק מהסדרת תחום הייעוץ הפנסיוני בכדי להבטיח ייעוץ אובייקטיווי ומקצועי שיישרת את הלקוחות ויאפשר להם להפנות את כספם לחיסכון הפנסיוני העדיף מבחינתם.



טיוטת החוזר הופצה לחברות הביטוח, קרנות הפנסיה, קופות הגמל והבנקים והם נתבקשו להעביר הערותיהם עד ליום ה-20 בינואר 2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully