וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר ושות' בהמלצת קנייה לדיסקונט: סגירת הפרשה בניו יורק מבשרת על העברת השליטה בתוך זמן קצר

שלומי גולובינסקי

26.12.2005 / 9:59

האנליסט אלון גלזר: מחיר היעד למניות הבנק עומד על 9.8 שקלים למניה לעומת מחיר שוק של כ-8.4 שקלים; דיסקונט עבר דרך ארוכה ונמצא בשורה אחת עם יתר הבנקים עם תשואות דו ספרתיות על ההון



"אנו מאמינים כי סגירת הפרשה בניו יורק, מבשרת על העברת השליטה בתוך פרק זמן קצר ביותר. העברת השליטה מסירה כמובן את החששות שהיו לחלק מהמשקיעים, ובעיקר מאפשרת לבנק להאיץ את התכניות להליכי התייעלות, הרחבת פעילויות ולהצפת ערך" כך כותב האנליסט אלון גלזר מבית ההשקעות לידר ושות', במסגרת המלצת קנייה שהוא מענקי למניות בנק . מחיר היעד למניות הבנק עומד על 9.8 שקלים למניה לעומת מחיר של כ-8.4 שקלים בשוק.



גלזר מציין, כי אין ספק שבנק דיסקונט עבר דרך ארוכה וכיום הבנק נמצא בשורה אחת עם יתר הבנקים עם תשואות דו ספרתיות על ההון. הוא מאמין, כי נמשיך לראות מהבנק תוצאות טובות בשנים הקרובות אם כי יש לזכור כי אנו בדרך להליכי התייעלות, וכן כי בהסכם בין המדינה לברונפמן יש התאמות מחיר במקרה של רווחיות גבוהה, כך שיתכן והבנק יסתפק בתשואה של לא הרבה מעל 10%.



מודל הערכת השווי של גלזר מניח את ההנחות הבאות:
1. שווי הבנק בארץ עומד על 3.4 מיליארד שקל, עם הנחות להמשך הירידה בהפרשות לחומ"ס והוצאות בתקופה הקרובה בגין פרישה מרצון ועלויות מחשב.
2. שווי דיסקונט ניו יורק עומד על 850 מיליון דולר (מכפיל הון של 1.5).
3. דיסקונט למשכנתאות, הראל והבינלאומי תומחרו לפי שווי שוק.
4. מרכנתיל במכפיל הון של 1.25.
5. ויזה כאל לפי שווי של 900 מיליון שקל.



גלזר מאמין כי בניטרול האחזקות הרבות של דיסקונט, מגלים כי הפעילות הבנקאית בארץ עדיין מתומחרת במחיר הנמוך משמעותית ממכפיל הון של 1. בנק דיסקונט, לדבריו, נמצא במגמת שיפור מתמדת והוא מאמין כי נמשיך לראות ירידה בהפרשות ושיפור בפעילות הבנק בארץ.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully