וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אגוד יבקש מהמפקח להקדים את תאריך הכניסה לתחום הפנסיה; הבנק נמצא במו"מ עם מספר קרנות

רם דגן

26.12.2005 / 10:05

באחרונה ניגשו חלק מיועצי ההשקעות של אגוד לבחינות של האוצר לקבלת רישיון סוכן; לפי שעה מנועים הבנקים מלעסוק בייעוץ פנסיוני עד ה-10 בפברואר; הבנקים ינסו לגבות מהקרנות דמי תפעול



לאחר שהשלים את מכירת כל חברות ניהול הנכסים שלו בשבוע שעבר, עושה בנק אגוד מאמצים להשלים את ההערכות לקראת תחילת עידן הייעוץ הפנסיוני. במהלך השבוע האחרון ניגשו חלק מיועצי ההשקעות של הבנק לבחינות של משרד האוצר לצורך קבלת רישיון סוכן ביטוח. סך הכל אמור הבנק להכשיר כ-50 סוכנים מבין 80 יועצי ההשקעות שלו. בנוסף לאישור הסוכנים, צריך אגוד לקבל את אישורו של המפקח על הביטוח, ידין ענתבי.



למרות הכל, הכניסה של אגוד צפויה להידחות לפחות בחודש, שכן על פי חוק בכר מנועים הבנקים מלהתחיל בייעוץ פנסיוני לפני ה-10 בפברואר הקרוב. בשלב זה ינסה הבנק לשכנע את המפקח להותיר לבנק להתחיל בייעוץ ללקוחותיו לפני התאריך האמור.



במקביל להכנת התשתיות הפנימיות מנהל אגוד מגעים עם מספר קרנות פנסיה, בהן מבטחים ומקפת וההערכה היא כי בשבוע הקרוב ייחתמו הסכמי הפצה עם הבנק ועם כמה מקרנות הפנסיה המובילות. במסגרת ההסכם תשולם לבנק עמלת הפצה של כ-0.25% מנכסי העמית, זאת בהתאם לחוק בכר. כמו כן, מתכוונים באגוד לגבות עמלת יעוץ. העמלה הזו תיגבה ככל הנראה על ידי קרן הפנסיה ותועבר לבנק. בנוסף לשתי העמלות הללו ינסו באגוד לגבות מקרנות הפנסיה עמלת תפעול.



על פי המודל של אגוד ישמשו מנהלי ההשקעות בסניפים גם כיועצי פנסיה. במקביל להחלטות ועדת בכר הותקנו במהלך השנתיים האחרונות מספר תקנות על ידי המפקח על הביטוח, אשר מטרתן העיקרית היא מתן אפשרות בחירת קרן הפנסיה ברמת הלקוח הבודד, ולא כחלק מקבוצה, כפי שנהוג כיום. התקנות החדשות הללו צפויות לסייע לבנקים בשיווק קרנות הפנסיה ללקוחות. בנק אשר מעביר עמית לקרן פנסיה חדשה זוכה ל-0.25% מצבירת הנכסים של העמית בקרן הישנה כמו גם ל-0.25% מצבירת הנכסים העתידית בקרן החדשה. זאת, כאמור, בנוסף לדמי הייעוץ החד פעמיים ודמי התפעול השותפים שעשויים גם כן להיות משולמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully