וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: מניות האלקטרוניקה והקמעונאיות הובילו את הבורסה ביפאן לשיא של חמש שנים

ליאור רבינוביץ

26.12.2005 / 10:15

עליות נרשמו במניות חברות האלקטרוניקה הגדולות בעקבות פרסום מדד בטחון הצרכנים בארה"ב לנובמבר שעלה ב-10% ויצר אווירה חיובית בקרב המשקיעים



בורסות אסיה, שאינן סגורות לרגל החגים, עולות זה היום השביעי ברציפות. מדד ניקיי עלה ב-0.8% ל-16,066 נקודות, שיא של יותר מחמש שנים. מדד קוספי הקוריאני טיפס ב-0.7% ומתקרב לשיא של כל הזמנים. שאר הבורסות הגדולות באסיה סגורות לרגל החגים.



את העליות הובילו מניות חברות האלקטרוניקה. מצושיטה (סימול 6752:JP), יצרנית מוצרי האלקטרוניקה לצריכה פרטית הגדולה בעולם, עלתה ב-1.5%. חברת סמסונג אלקטרוניק הדרום קוריאנית (סימול 5930.KS) עלתה ב-2.2%. חברת סמסונג הודיעה היום, כי תמכור שבבי זכרון פלאש מסוג NAND לחברת האלקטרוניקה היפאנית סוני. סמסונג נאבקה על המכרז להספקת שבבי NAND עם חברת טושיבה (סימול 6502:JP) שעולה ב-1%.



עליות מניות האלקטרוניקה מושפעות מקניות החגים בארה"ב ובאירופה ומעליית מדד בטחון הצרכנים בארה"ב. "ביטחון צרכנים גבוה בארה"ב מעודד את המשקיעים", אומר פארק ג'יי הון שאחראי על השקעות של 800 מיליון דולר ב"טונג יאנג אינווסמנט" בסיאול. מדד בטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן עלה ל-91.5 בנובמבר, עלייה של 10% מהחודש הקודם, בעקבות מחירי דלק נמוכים אשר משאירים לצרכן הפרטי יותר כסף לקניות לחגים. המוצרים הפופולרים בקניות החגים היו מוצרי אלקטרוניקה לשוק הביתי כמו טלוויזיות שטוחות ודקות בטווח המחירים הבינוני, מחשבים ניידים זולים ונגני mp3.



מניות הקמעונאיות ביפאן רשמו גם הם עלייה של 4%, בהובלת חברת סבן אנד איי (Seven & I Holding סימול JP:3382), מפעילת חנויות הנוחות הגדולה בעולם שנסגרה בעלייה של 11% בעקבות הודעה על רכישת הקמעונאית מיליניום. סבן אנד איי אמרה, כי היא תשלם 1.1 מיליארד דולר תמורת 65% ממניות הקמעונאית מיליניום, שמפעילה את חנויות הכל-בו סאיבו (Seibo) וסוגו(Sogo).

פוג'י פוטו פילם היפאנית תרכוש את חטיבת הזרקת הדיו של יצרנית הכימיקלים הבריטית אווקיה (Avecia) תמורת 150 מיליון ליש"ט (260 מיליון דולר), דיווחה בלומברג. מדובר ברכישה השלישית השנה בחו"ל של החברה שתהפוך לספקית הגדולה בעולם של צבע ודיו המשמשים במדפסות הזרקת דיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully