וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבן אנד איי הולדינגס, הקמעונאית הגדולה באסיה לפי שווי שוק, תשתלט על קבוצת הכלבו היפאנית מילניום ריטיילינג

רויטרס

26.12.2005 / 10:53

העסקה בשווי כ-1.7 מיליארד דולר; לאחר רכישת מילניום, החברה האם של חנויות הכלבו Seibu ו-Sogo היפאניות, תהפוך סבן אנד איי לקמעונאית החמישית בגודלה בעולם



סבן אנד איי הולדינגס (Seven & I Holdings), הקמעונאית הגדולה באסיה במונחי שווי שוק, אמרה ביום שני כי תשתלט על קבוצת חנויות הכלבו היפאנית מילניום ריטיילינג (Millennium Retailing) בעסקה בשווי כ-1.7 מיליארד דולר, אשר תיצור את קבוצת הקמעונות החמישית בגודלה בעולם.



סבן אנד איי מתכננת להפוך לתחרותית ברמה הגלובלית באמצעות רכישת חנויות כלבו בשילוב עם עסקי הליבה שלה - רשת הסופרמרקטים איטו-יוקאדו (Ito-Yokado) וחטיבת חנויות הנוחות Seven-Eleven Japan. היישות הממוזגת תהיה קבוצת הקמעונות הגדולה באסיה במונחי מכירות ותעבור את Aeon. החברה רכשה לאחרונה את 7-Eleven האמריקאית.



לאחר רכישת מילניום, החברה האם של חנויות הכולבו Seibu ו-Sogo היפאניות, תהפוך סבן אנד איי לקמעונאית החמישית בגודלה בעולם, לפני טסקו הבריטית. כך דיווח יומון העסקים היפאני "ניהון קייזאי" ביום שני.



הצעד של סבן אנד איי חופף לניסיונות של מתחרות זרות להגדיל את דריסת הרגל במגזר הקמעוני הצפוף ביפאן. התחרות בתעשייה גברה החודש כאשר וול מארט, הקמעונאית הגדולה בעולם, רכשה נתח שליטה ב-Seiyu, רשת הסופרמרקטים הרביעית בגודלה במדינה.



סבן אנד איי אמרה, כי היא תשלם 131.1 מיליארד ין (1.13 מיליארד דולר) במזומן עבור נתח של 65.45% במילניום, הנמצאת בבעלות פרטית, מ-Nomura Principal Finance, חטיבה של נומורה הולדינגס, בינואר. החברה מתכננת לרכוש את שארית המניות במזומן או מניות עד יוני הבא כדי להפוך את מילניום לחטיבה בבעלות מלאה.



סבן אנד איי, חברת אחזקות שנוצרה בספטמבר שעבר, חסרה פעילות גדולה כלשהי בתחום חנויות הכלבו. מילניום, עם סך של 30 חנויות כלבו, צופה מכירות של 935 מיליארד ין בשנה הנוכחית שתסתיים בפברואר. זה יביא את סך המכירות הצפויות ביישות הממוזגת ל-4.6 טריליון ין, 5% יותר מאשר של Aeon ב-2005/06.



לאחר רכישת 50 מיליון מניות של מילניום מנומורה, סבן אנד איי תשלם במזומן לרכישת שארית המניות מבעלי מניות של מילניום שיקבלו את הצעתה. אם אף בעל מניות מלבד נומורה יסכים להצעה במזומן, סבן אנד איי תחליף כל מניית מילניום תמורת 0.61 מניות בחברת האחזקות. במקרה כזה, עד 24.181 מיליון מניות סבן אנד איי יידרשו לרכישת הנתח הנותר של 34.55% במילניום, אמרה סבן אנד איי. הדבר יעלה את העלות הכוללת של ההשתלטות לכמעט 238 מיליארד ין (2.04 מיליארד דולר), בהתבסס על מחיר סגירת המניה של סבן אנד איי ביום חמישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully