וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאו ליידרמן: סביר להניח שבשנת 2006 יתחזק זרם ההשקעות של תושבי ישראל בחו"ל

טל לוי

26.12.2005 / 12:00

היועץ הכלכלי הראשי של בנק הפועלים: "המשך הסנטימנט החיובי ביחס לשווקים המתעוררים על ידי המשקיעים הגלובלים ימשיך להשפיע לגידול בהשקעות תושבי חוץ בישראל"



"בתחום תנועות ההון הבינ"ל, סביר להניח שבשנת 2006 יתחזק זרם ההשקעות של תושבי ישראל בחו"ל, כחלק מתהליך גלובליזציה של תיקי הנכסים על ידי המקומיים" - כך אומר היועץ הכלכלי הראשי של בנק הפועלים, פרופ' ליאו ליידרמן, בכנס המי"ל (המרכז הישראלי לניהול). "יחד עם זאת, המשך הסנטימנט החיובי ביחס לשווקים המתעוררים על ידי המשקיעים הגלובלים, ימשיך להשפיע לגידול בהשקעות תושבי חוץ בישראל", הוא מוסיף. לדברי ליידרמן, המשק הישראלי חשוף כיום הן לכניסה והן ליציאה של הון לחו"ל במידה רבה שלא היכרנו בעבר, והדבר יהווה גורם משמעת מבחינת המדיניות הכלכלית.



"יעד האינפלציה של הממשלה זוכה לאמינות שיא", אומר ליידרמן. "לא רק שהאינפלציה הצפויה לשנה ולשנתיים קדימה על ידי שוק ההון נמצאת כיום מתחת ל-2%, אלא שגם השיעורים הצפויים לתקופות ארוכות יותר - כגון 5 או 8 שנים - נמצאים בתוך תחום היעד. השווקים מצפים להמשכיות במדיניות הכלכלית אחרי הבחירות, ובפרט להמשך השמירה על המשמעת הפיסקלית והמוניטרית ועל אינפלציה נמוכה ויציבה".



"למעשה", אומר ליידרמן, "צפויה אינפלציה מצטברת שלילית בארבעת החודשים דצמבר-מארס 2006". להערכתו, צפוי מדד המחירים לצרכן לרדת בכ-0.2% בדצמבר ובכ-0.3% בינואר 2006.



בנוגע לריבית, אומר ליידרמן כי עיקר העלאות הריבית ע"י הפדרל ריזרב האמריקאי - נמצא כבר מאחורינו - וכי הדבר תורם לרגיעה בשווקים. "במצב זה, אין צורך בהעלאת ריבית בנק ישראל", הוא אומר. "ייתכן שהסיכון האמיתי עתה הוא של הימצאות האינפלציה השנתית העתידית מתחת לגבול התחתון של היעד (%1 לשנה), זאת בעיקר אם תימשך התחזקות השקל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully