וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת דרום קוריאה תתיר לחברות זרות להיסחר בבורסת סיאול - הרביעית בגודלה באסיה

סוכנויות הידיעות

26.12.2005 / 12:20

דרישות הרישום לחברות זרות יוקלו; עד היום יכלו להירשם רק חברות שכבר נסחרות בבורסה זרה אחרת



ממשלת דרום קוריאה מתכננת לאפשר לחברות זרות לקיים הנפקות ראשונות לציבור בבורסה המקומית, החל מיום שני, במטרה לחזק את בורסת סיאול, הרביעית בגודלה באסיה. עד עתה, לא נסחרו חברות זרות בבורסת קוריאה.



חברות זרות, שאינן נסחרות בבורסות זרות, יהיו נתונות לאותן בקרות לגבי רווחיות החברה ומבנה הבעלות בה, בדומה לחברות מקומיות שמבקשות להיסחר. כך הודיעה הרשות לניירות ערך בדרום קוריאה. נכון להיום, יכולות להיסחר בבורסה הדרום קוריאנית רק חברות שכבר רשומות בבורסה זרה, אך עד עתה אף אחת לא עשתה כן.



רשויות הפיננסים בדרום קוריאה מנסות למשוך חברות עם דירוג אשראי גבוה להיסחר בבורסה בסיאול כדי לפתח את שוק ההון המקומי. הבורסה בדרום קוריאה עלתה בשנה האחרונה ב-64% בערכים דולריים (56% במונחים של המטבע המקומי), והיתה שנייה בביצועיה מבין 15 הבורסות המרכזיות באסיה.



לאחר הרישום, יוכלו החברות הזרות להשתמש בכללים החשבונאיים המקובלים בארה"ב או בכלים בינלאומיים מקובלים אחרים כדי להציג את הדו"חות הפיננסיים לבורסה בקוריאה. בנוסף, תוגבל האפשרות לשנות את השיטה החשבונאית שבה נמסרו הדו"חות הראשוניים.



המסמכים לרישום והדוחות הרבעוניים יתורגמו לקוריאנית כדי לאפשר למשקיעים מקומיים לעקוב ביתר קלות אחר מניית החברה.



כדי להירשם בקוריאה, על החברות להיות בעלות מחזור מכירות שנתי מינימלי בסך 20 מיליארד וון (19 מיליון דולר) בשלוש השנים האחרונות. הון המניות של החברה צריך להיות לפחות 10 מיליארד וון (9.5 מיליון דולר). לפחות 30% ממניות החברה הסחירות צריכות להיות בבעלות של יותר מ-1,000 משקיעים קמעוניים כדי להבטיח סחירות.



דרום קוריאה תבטל את המגבלה על בעלות מרבית, שעומדת כרגע על 70% מהמניות במקרה של רישום חברה זרה. כמו כן, מתכוונת דרום קוריאה להפחית ולפשט את מספר סעיפי דרישות הרישום ל-71 מ-200, החל ב-1 באפריל 2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully