וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: ישראמקו ובריטיש גז יקימו תשתית הפקה לגז ב-45 מיליון ד'

הארץ

4.7.2001 / 9:26

מאת עמירם כהן

ישראמקו ובריטיש גז (BG) מתכוונות להשקיע 45 מיליון דולר בהקמת פלטפורמת הפקה וצנרת הולכה לגז הטבעי ממאגר ניר (ברישיון מד אשדוד) לחוף אשקלון - כך מעריכים בתעשיית חיפושי הגז. העלות הנמוכה של ההשקעה מוסברת בקרבת המאגר לחוף, ובקוטר הנמוך של הצינור המתוכנן (10 אינץ'). הקמת המערך מותנית עדיין במציאת גז בקידוח שמתכננת ישראמקו ברישיון "שקמה ים", שאת השליטה בו רכשה לאחרונה מחברת נורדן נפט.

סיכוי לגילוי גז

סקרים סייסמיים מפורטים מסוג D3 שביצעה BG בשטח ברישיון שקמה ים לפני כמה שנים, מצביעים על סיכוי לגילוי גז טבעי בהיקף 5 מיליארד מ"ק. אם יתאמת הדבר, יוכלו ישראמקו, BG ונורדן נפט, להפיק ולהוליך לחוף 10 מיליארד מ"ק גז טבעי. על פי התוכנית המתגבשת, ישווק הגז שיימצא ב-10 שנים בקצב של מיליארד מ"ק לשנה לצרכנים גדולים באזור אשדוד-אשקלון.

מקורות בתעשיית חיפושי הגז אמרו אתמול כי ההחלטה להיערך להקמת מערך הפקה עצמאי התקבלה בישראמקו, לאחר שמגעים שניהל מנכ"ל הקבוצה, יוסי לוי, עם ראשי חברת סמידן (מפעילת הקידוחים במיזם החיפושים ים תטיס) באוקלוהמה ובטקסס, לצירוף ישראמקו למערך ההפקה ושיווק הגז של ים תטיס - נכשלו.

עוד אמרו המקורות כי על אף כישלון המגעים, מאמינים בישראמקו כי הם יתחדשו מפני שאין היגיון כלכלי בהקמת שתי תשתיות הפקה והולכה לגז, זו של ים תטיס וזו של ישראמקו-BG, שיזרימו גז טבעי ממאגרים כה סמוכים זה לזה.

עוד אמרו המקורות כי אם לא יושג הסכם, עשויה ישראמקו לנקוט צעדים משפטיים נגד ים תטיס, בטענה כי מאגרי הגז של שתי הקבוצות הם מאגר אחד, המחולק למאגרי משנה והפקת גז ממאגרי ים תטיס תרוקן את מאגרי ישראמקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully