וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: השקעות גאידמק בקומפניון גרופ היי-טק מעוררות חשש כי נועדו לעושק בעלי מניות המיעוט

ענת רואה

26.12.2005 / 13:07

השופט נענה לבקשת בעל מניות מיעוט בחברה, שבשליטת חברה של גאידמק; השופט הורה על מניעת דילול מניות של בעלי המניות אם לא יעבירו מיידית כספים לכיסוי הלוואת בעלים שהעמיד גאידמק



שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, עודד מודריק קבע כי ההליך שבמסגרתו רכש איש העסקים ארקדי גאידמק, באמצעות חברת ארמונט שבשליטתו, את השליטה בחברת קומפניון גרופ היי-טק לוקה בפגמים שעשויים אף להביא לביטול הפעולות. מודריק קבע כי "השקעות" ארמונט בחברה - הלוואת בעלים בסך 1.8 מיליון דולר לקמפניון גרופ - "מכסות לוט ערפל כבד" ומעוררות חשש כי "נועדו לעושק בעלי מניות המיעוט בחברה".



בכך, קיבל מודריק את בקשתו של אחד מבעלי מניות המיעוט בחברה, שמעון מוצ'ניק (12.5%). השופט הורה על צו מניעה זמני, שימנע את החלטת החברה לדילול החזקות בעלי המניות, אם לא יעבירו מיידית מאות אלפי דולרים כל אחד, לכיסוי החוב שנוצר כלפי ארמונט בשל הלוואת הבעלים שנתנה לכאורה. דילול ההחזקות נועד להתרחש עקב המרת חלק מכספי החוב למניות לטובת ארמונט. עם זאת, הורה מודריק על זכות עיון למוצ'ניק בשורת מסמכים ופעולות שביצעה החברה.



מדובר בתביעה שהגיש מוצ'ניק לפני כחודש וחצי, שלוותה בבקשה לצו מניעה זמני. בתביעה נטען, כי בשנת 1999 נוסדה קומפניון גרופ היי-טק, וחלקו בחברה עמד על 12.5%. בעלי המניות הנוספים באותה עת היו: גרגורי פלדמן (50%), אריה קרוש, יונה קרוש ודים גלפר (12.5% כל אחד).



לטענת מוצ'ניק, במשך כשלוש שנים נעשו פעולות מאחורי גבו. לדבריו, באסיפה מיוחדת שהתקיימה ב-24 ביולי השנה, התברר לו כי חברת ארמונט (Armont Overseas Ltd), שבשליטת גידאמק, רכשה מניות מארבעת בעלי המניות האחרים והיא מחזיקה ב-51% ממניות קומפניון.



עוד נודע לו, כי ביוני 2003 העמידה ארמונט של גאידמק "הלוואת בעלים" בסך 1.86 מיליון דולר לקומפניון. לדבריו, סיבת ההלוואה לא נודעה ולא ברור לו מה נעשה בסכומי עתק אלה. עוד טען מוצ'ניק, כי פעילות קומפניון מתנהלת בחשבון בבנק איגוד, ואין לו זכות לבקר אותן או לקבל מידע אודותיהן.



מוצ'ניק ציין, כי במהלך אסיפה זו הוצע לקבוע את חלקו של כל אחד מבעלי המניות בחוב לארמונט. מוצ'ניק עצמו נדרש להעמיד בתוך 14 יום 233 אלף דולר, וכך נדרשו גם בעלי המניות האחרים. בהחלטה נאמר, כי אם לא יעמידו הבעלים את הנדרש מהם, תומר חלק מהלוואת הבעלים להון מניות, ובכך ידולל חלקם של המחזיקים.



השופט עודד מודריק קבע, כי גובר החשש שהמעשים נועדו לעושק בעלי מניות המיעוט בחברה. לדבריו, הסכם ארמונט והשקעותיה בחברה הוסתרו מבעלי המניות, ופניות ספציפיות בעניין נענו באורח ציני המשרת את מגמת הערפול וההסתרה. עוד קבע השופט, כי אין תשתית עובדתית המוכיחה כי אומנם ניתנה לחברה הלוואת בעלים מצד ארמונט.



מודריק ציין, כי הסעד הזמני יכלול מניעת ביצוע ההחלטה לדילול החזקות, מתן זכות עיון למבקש במסמכי החברה. בין השאר, מדובר במסמכי החברה בבנק בחשבון המתנהל על שמה ובמסמכי העברת מניות בחברה, לרבות הודעה לרשם החברות, פרוטוקולים של הדירקטריון ושל אסיפת בעלי המניות לעניין זה.



השופט דחה את בקשתו של מוצנ'יק למתן צו מניעה זמני שיאסור השתתפות ארמונט באסיפות הכלליות של בעלי המניות. לדבריו, הענקת הסעד תהיה גורפת מדי ותעמיד מכשולים קשים מאוד על התנהלות החברות. מודריק חייב את המשיבים, לרבות חברת ארמונט, בתשלום בהוצאות המבקש בסך 30 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully