וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמיר פרץ מתלונן: "לא קיבלתי משרון עדכון כלכלי-חברתי"

ניר חסון

26.12.2005 / 20:31

יו"ר מפלגת העבודה אמר את הדברים בתום פגישת עדכון עם ראש הממשלה; זוהי הפגישה הראשונה בין השניים מאז הודיע פרץ לשרון כי בכוונת המפלגה לפרוש מן הממשלה



ראש הממשלה, אריאל שרון, קיים הערב (שני) פגישת עדכון עם יו"ר מפלגת העבודה וראש האופוזיציה, עמיר פרץ. זוהי הפגישה הראשונה בין השניים מאז הודיע פרץ לשרון כי בכוונת המפלגה לפרוש מן הממשלה, מיד לאחר היבחרו ליו"ר מפלגת העבודה בחודש שעבר. פרץ סיפר אחרי הפגישה כי היא התנהלה באווירה חיובית, אם כי מתח ביקורת על כך שהעדכונים נגעו אך ורק לנושאים ביטחוניים ומדיניים. "מכל הדיווחים בהם מחויב ראש הממשלה, על פי החוק, ההתמקדות היתה בנושאים הביטחוניים בלבד. מצב החירום הכלכלי-חברתי לא עלה כלל", אמר. "בפגישה הבאה אבקש מראש הממשלה להעלות גם את הנושאים האלו".



ראש הממשלה, המזכיר הצבאי, המזכיר המדיני ומנכ"ל משרד ראש הממשלה עידכנו את פרץ בנושא הבחירות הקרבות ברשות הפלשתינית, בהמשך ירי הקאסמים, בניית גדר ההפרדה והאיום הגרעיני האיראני. פרץ מתח ביקורת על כך שדו"ח טליה ששון בנושא המאחזים הבלתי חוקיים בשטחים לא מיושם, והמאחזים אינם מפונים. "בנושא זה קיבלתי, לצערי תשובה שאומרת שלמעשה אין טיפול במאחזים", אמר פרץ.



פרץ התייחס במסיבת עיתונאים שקיים לאחר הפגישה גם למצבה של מפלגת העבודה בסקרים. "את הסקרים יש לבחון בהשוואה לסקרים", אמר. "כשקיבלתי את המפלגה היא הייתה במשבר וצפו לה 15 מנדטים. אני הקפצתי את האהדה למפלגה. במשך 40 הימים האחרונים היו תהפוכות פוליטיות מאוד משמעותיות, ואי אפשר להתעלם מהעובדה שהיו"ר הקודם עזב למפלגתו של שרון".



בנושא נטישת הבוחרים הוותיקים של המפלגה, אמר: "כאשר החברים הוותיקים יצטרכו לבחור בין יצחק הרצוג לבין צחי הנגבי, בין פינס לאפללו ובין רוחמה אברהם ליולי תמיר, אני מניח שהם יצביעו לעבודה. המהפך שעשיתי יהיה מושלם כאשר המפלגה תפסיד בסקרים ותנצח בבחירות", אמר.



סיבה נוספת לחולשת המפלגה בסקרים, לדבריו, היא הליך הפריימריס. "כל פעולה מפלגתית שאנו נעשה היום עלולה להתפרש כהתערבות בבחירות הפנימיות ותמיכה במי מהמעומדים. לכן, עד הפריימריס נעשה פעולות ביניים, אבל תאריך המפתח יהיה יום הפריימריס. אז יצטרך הציבור לבחור בין מפלגה של איש אחד לבין רשימה שנבחרה בהליך דמוקרטי".



למרות ההתקפות מתוך המפלגה על כך שסדר היום החברתי שפרץ מנסה להנהיג "אינו תופס", ועל כך שפרץ אינו עוסק מספיק בנושאים הביטחוניים, דבק פרץ בטענה שמערכת הבחירות תוכרע בשאלות הכלכליות-חברתיות. "שני הנושאים העיקריים - המאבק בטרור והקמת מדינה פלשתינית, הם כבר קונצנזוס", אמר. "ההכרעה תהיה בשאלות החברתיות". הוא גם תקף את הביקור המתוקשר של שר האוצר, אהוד אולמרט, בבית תמחוי. "שלחו אותו לבדוק את התבלינים, עוד מעט ישלחו את שר הבריאות להתאשפז יום אחד ואת שר האוצר להיות מובטל, ככה יפתרו את הבעיות".



פרץ תקף גם את העיסוק הרב בבריאותו של ראש הממשלה. "בריאותו אינה הנושא, אני מסרב להשתתף בפסטיבל הזה. עוד מעט כולנו נהיה מומחים, אני בכלל לא ידעתי שצריך לבחון את רמת ההמוגלובין. מה שמעניין אותי זה מצב בריאותה של החברה הישראלית. נושא בריאותו של ראש הממשלה לא יהיה נושא בבחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully