וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטנצלר ועמית יתמודדו על הנהגת אגודת קו-אופ - אם יתקיימו בחירות

הארץ

4.7.2001 / 10:07

שטנצלר, ממקורבי יו"ר המזכירות הקודם, בני גאון, שימש כמה חודשים חבר מזכירות האגודה; עמית, לשעבר מראשי הקו-אופ, הפך לפני מספר שנים לאופוזציונר לגאון

מאת בן-ציון ציטרין

ראש העיר גבעתיים, אפי שטנצלר, וראש העיר רמת גן לשעבר, אורי עמית, יתמודדו על תפקיד יו"ר מזכירות הקו-אופ, אם יוחלט לקיים בחירות לאגודה.

שר העבודה והרווחה, שלמה בניזרי, הודיע כי הוא תומך בקיום בחירות לאגודה. בניזרי הציע לפקח על בחירת יו"ר הקו-אופ, ולמנוע את שיבוש הבחירות או את הטייתן. רשם האגודות השיתופיות, אורי זליגמן, אמר כי אינו פוסל את האפשרות לקיים בחירות לאגודה, לאחר שיושלם עידכונו של פנקס החברים. תהליך העידכון מצוי בעיצומו, בטיפול החוקר המיוחד שמונה לעניין זה, רו"ח יהודה ברלב.

שטנצלר, ממקורבי יו"ר המזכירות הקודם, בני גאון, שימש כמה חודשים חבר מזכירות האגודה לאחר הבחירות שהתקיימו בנובמבר 99', עד התפטרות המזכירות כולה בעקבות מסקנות החוקר המיוחד, ד"ר דורון דינאי. שטנצלר נהנה מתמיכה של חברים ותיקים באגודה, תושבי גבעתיים ורמת גן, ומתמיכת פנסיונרים המזוהים עם מפלגת העבודה.

עמית, לשעבר מראשי הקו-אופ, הפך לפני מספר שנים לאופוזציונר לגאון בעקבות מחלוקת בין השניים. עמית תומך בעריכת בחירות, תוך שימור מבנה האגודה וחלוקת דיבידנדים לחברים. לדעתו, ניתן לקיים בחירות בתוך מספר חודשים. עמית העריך כי קבוצת נאמני גאון התפרקה עם פרישתו באוגוסט, ומעתה התחרות פתוחה.

שטנצלר ועמית כבר החלו בהיערכות לבחירות, למרות שההחלטה על קיומן עדיין לא התקבלה. עד כה, הקים עמית סניפי תומכים ושטנצלר החל בהקמת מטה. השניים בעלי ניסיון במסעות בחירות ובגיוס קולות.

בדו"ח ברלב אותרו עד כה כ-12,500 חברי אגודה, הזכאים להשתתף בבחירות. כן אותרו 9,000 יורשים של חברים שנפטרו. כ-35 אלף חברים לא אותרו עד כה.

עד כה פנו מאות חברי אגודה לבניזרי והביעו את התנגדותם לקיום בחירות. המתנגדים לבחירות תומכים בהצעת הוועד הממונה למכור את האגודה למשקיע חיצוני ולחלק את התקבול בין החברים והיורשים. בג"ץ ידון ב-9 בספטמבר בעתירת עו"ד אליעזר לויט, חבר האגודה.

הרשם לויט מבקש לתת למניית החבר ערך ריאלי, על ידי הפיכת האגודה לחברה שמניותיה נסחרות בבורסה התל אביבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully