וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים בטוחה: "תגובת השוק לקריסת קלפיין - מוגזמת"; מותירים המלצת "תשואת שוק" ומחיר יעד של 36.5 שקל

יורם גביזון

27.12.2005 / 8:12

בבית ההשקעות חושבים שמניית אורמת הגיבה קצת יותר מדי לקריסת מתחרתה; האנליסט יובל בן זאב: קריסת קלפיין נותנת לאורמת פוטנציאל לצמיחה, אבל הדרך למימושו ארוכה



קריסתה של קלפיין האמריקאית מספקת ל פוטנציאל לצמיחה, אבל הדרך למימושו ארוכה והסיכויים לחתימת עסקה אינם ברורים - כך מעריך יובל בן זאב, אנליסט בבית ההשקעות כלל פיננסים בטוחה. בן זאב מותיר את המלצתו למניית אורמת ברמה של "תשואת שוק" ואת מחיר היעד ברמה של 36.5 שקל, שהוא מחיר השוק.



בן זאב מעריך שקריסתה של חברת קלפיין היא הסיבה העיקרית לזינוק של 22% במניית אורמת בחודש האחרון, שבעקבותיו הגיעה למחיר היעד שקבע לה. על אף שהוא מחזיק בדעה חיובית על הפוטנציאל העסקי של אורמת, שמתמחה בהקמה ובהפעלה של תחנות כוח גיאותרמיות, הרי שלדבריו תגובת השוק לנפילתה של קלפיין מוגזמת.



בן זאב סבור שהפוטנציאל הטמון לאורמת בקשייה של קלפיין ברור, שכן זו מחזיקה בתיק של 19 תחנות כוח בצפון קליפורניה, בהספק של 750 מגה ואט. רכישת תיק זה או חלקים ממנו עשויה להגדיל משמעותית את תיק הנכסים הגיאותרמיים של אורמת, שמרביתם נמצאים בקליפורניה, כשבנוסף לכך העובדה שתחנות הכוח של קלפיין ישנות יחסית עשויה להביא לפוטנציאל להשבחה נוספת.



בן זאב מציין, עם זאת, את המכשלות בדרך לעסקה אפשרית לרכישת נכסיה של קלפיין. לדבריו, אין ודאות שקלפיין או כונס הנכסים יחליטו לממש דווקא את הנכסים הגיאותרמיים המבטיחים תזרים יציב, שאינו קשור במחירי הגז. כמו כן, משך הזמן העובר מכינוס נכסים ועד לקיום מכרז על נכסים אלה עלול להגיע לשנה. קלפיין שקיבלה בסוף השבוע שעבר קו אשראי של 2 מיליארד דולר, ככל הנראה שיעבדה כנגדו את התחנות הגיאותרמיות, כך שייתכן שמימוש הנכסים יתעכב עוד יותר.



מכירת הנכסים בחבילה אחת, שאותה העריכה קלפיין עצמה ב-2.5 מיליארד דולר, צפויה לעורר תחרות קשה לאורמת מצד חברות כמו ENEL האיטלקית, שהתחרתה בה על רכישת נכסיה של חברת קובנטה לפני שנתיים, וכן מצד גורמים חדשים בשוק שעשויים ליהנות מיתרונות לגודל ברכישת התיק כולו. גורם נוסף שמעמיד בספק את רכישת נכסיה של קלפיין על ידי אורמת הוא העובדה שחלק גדול מהחשמל שמייצרות תחנות הכוח של קלפיין נמכר על פי מחירי שוק, ולא בחוזים ארוכי טווח, כך שאורמת תתקשה לגייס הלוואות בנקאיות לצורך רכישת התחנות.



רכישת תיק הנכסים כולו, בהיקף של 2.5 מיליארד דולר, תחייב מרכיב הון עצמי של 600-500 מיליון דולר, שעלול להיות אתגר אפילו לאורמת.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully