וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף ותל אביב 100 נסגרו ללא שינוי

אסף רותם

27.12.2005 / 17:45

אי.די.בי אחזקות עלתה ב-0.57% במחזור של 117 מיליון שקל, בצל רכישת מניות על ידי בעל השליטה. הדולר היציג התחזק ב-0.6%

נעילה יציבה נרשמה היום במסחר בבורסה של תל אביב, שנטתה לירידות שערים קלות ברוב שעות היום. לאור העובדה כי הזרים היו בחופש בימים האחרונים ולמרות מחזור גבוה יחסית של כ-1.28 מיליארד שקל, פעילים בשוק דיווחו היום כי השוק מוחזק ברמה הנוכחית באופן מלאכותי מעט, בידי שחקני מעו"ף.

מדד תל אביב 25 סיים ללא שינוי ברמה של 827 נקודות, מדד תל אביב 100 ננעל ללא שינוי אף הוא, ברמה של 829 נקודות והתל טק דווקא הוסיף 0.5%, על רקע הפתיחה החיובית בוול סטריט.

החלטת הנגיד סטנלי פישר, להותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 4.5%, הידהדה גם היום אל המסחר. בשוק הסולידי, האפיקים השקליים הגיבו בירידה של עד ה-24% ואילו צמודי המדד נסחרו בירידה חדה יותר של 0.54%. בשוק המט"ח, הדולר היציג התחזק היום ב-0.59% לרמה של 4.60 שקלים והיורו היציג הוסיף 0.38% לרמה של 5.46 שקלים.

האנליסט רן ישראלי מכלל פיננסים בטוחה אומר היום כי "הנגיד יושב על הגדר בינתיים ולאחר שהעלה את הריבית ב-0.5% בפעם הקודמת החליט לעשות הפסקה. עם זאת, הוא סימן מטרה לעתיד וציין בהחלטת הריבית, שבשוק ההון מצפים להעלאות ריבית נוספות השנה. להערכתי הריבית תנוע בין 5% ל-5.5% בשנה הבאה".

ישראלי הוסיף כי המדדים השליליים שצפויים בחודשים הקרובים, בשיעור של מינוס 0.3% עד מינוס 0.6%, מורידים את הציפיות האינפלציוניות. מנגד, קיימת השפעה הפוכה של עלייה בביקושים: זאת, לאור הגידול בשכר הנטו עקב הרפורמה במס והגידול בצריכה הפרטית.

מבני תעשייה מקבוצת פישמן השילה 1%, למרות שדיווחה אתמול לקראת סיום המסחר על כך שהיא מנהלת מו"מ לרכישת מחצית מנכס ברוסיה תמורת 13 מיליון דולר. מדובר על קרקע בשטח של כ-220 דונם בפרבר מוסקוואי, עם פוטנציאל בנייה של כ-260 אלף מ"ר של שטחי מסחר, משרדים ולוגיסטיקה.

מבני תעשייה כבר העבירה לצורך הרכישה מקדמה של 1.3 מיליון דולר ובכוונתה להעביר 25% מהנכס לבעלת השליטה בה, כלכלית ירושלים.

כנפיים נסחרה בירידה של 2.1%, בצל הודעתה כי היא מצויה במו"מ למכירת פעילות התעופה של ארקיע, כפי שהתחייבה כלפי הממונה על ההגבלים העסקיים, נוכח היותה בעלת השליטה באל על. הרוכשת היא קבוצת נקש, אולם כנפיים אומרת כי למכירה לא צפויה להיות השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות.

מניית מלח המשיכה לרכז עניין גם היום - המניה עלתה ב-0.8%, לאחר שהשלימה עלייה של כ-7.5% בשני ימי המסחר הראשונים של השבוע. אתמול פורסם כי נוחי דנקנר חיסל את יתרת השקעתו בחברה. מנגד, דנקנר רכש היום בשוק מניות אי.די.בי. אחזקות תמורת 50 מיליון שקל ולפי מחיר של 106 שקלים למניה. אחזקות סיימה את המסחר בעלייה של 0.57% במחזור של 117 מיליון שקל.

מניית הפועלים, בה מחזיקה מלח כ-7%, נסחרה היום בעלייה של 1.34% ולאומי הוסיפה 0.6%. אתמול דווח בתקשורת כי הבנק צפוי להפריש את מלוא האופציות שיינתנו לעובדיו, בהיקף של 464 מיליון שקל. מניית דיסקונט עלתה במעל 2%, על רקע הסרת המכשול האחרון להעברת השליטה בבנק לקבוצת ברונפמן שרוהן והמלצה חיובית של לידר מאתמול.

מניית מהדרין הוסיפה 0.23% בצל ההצלחה החלקית של הצעת הרכש לחברה בידי הפניקס ונכסים ובנין. השתיים יעלו לאחזקה של 86.6% בחברה ולא יוכלו לבצע רכישה כפויה של שאר בעלי המניות.

וואלה איבדה היום כ-1%, בצל הידיעה כי ביום ראשון ישתחררו מחסימה קצת יותר ממיליון מניות החברה שהוקצו לעובדים ולמנכ"ל כאופציות. הערכות הן כי העובדים יממשו את האופציות שעשויות ללחוץ כלפי מטה את הנייר. בשל כך פנתה החברה למספר ברוקרים בהצעה למכור להם את חבילת המניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully