וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימנים לסיום הדיפלציה ביפאן - עלייה ראשונה זה שנתיים במדד המחירים לצרכן בנובמבר

TheMarker

27.12.2005 / 9:06

המשך מגמה זו עשוי להביא לשינוי המדיניות המוניטרית ביפאן ולהעלאת הריבית משיעור אפסי; מדד המחירים להוציא מזון טרי עלה בנובמבר ב-0.1%; מדד הליבה ירד ב-0.2%



מדד המחירים לצרכן ביפאן עלה בחודש שעבר לראשונה זה שנתיים בנובמבר - מגמה שאם תימשך עשויה להביא לשינוי המדיניות המוניטרית ביפאן. מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון הטרי, עלה ב-0.1% לעומת החודש המקביל - העלייה השנייה במדד זה ב-7 השנים האחרונות. להוציא גם את מחירי האנרגיה וכלל מוצרי המזון, נרשמה ירידה של 0.2% במדד המחירים לצרכן. הצריכה הפרטית ביפאן ירדה בנובמבר ב-0.7% לעומת אוקטובר, על רקע ירידה בהכנסה הפנויה.



עליות מחירים יאפשרו לנגיד הבנק המרכזי של יפאן, טושיהיקו פוקוי, להקטין את כמות הכספים שהבנק המרכזי מזרים לכלכלה היפאנית ומאוחר יותר גם להעלות את הריבית במדינה, שעומדת כיום על שיעור אפסי.



עם זאת, הירידה במדד הליבה של המחירים לצרכן אינה מעודדת, ומעלה חששות כי שינוי המדיניות המוניטרית ביפאן אינו קרוב כפי שמצופה בשוק, לאחר דבריו של פוקוי בשבועות האחרונים. שר האוצר היפאני, סדקאזו טניגאקי, אמר היום כי הכלכלה היפאנית עדיין סובלת מדיפלציה קלה, וכי על הממשלה והבנק המרכזי להמשיך לפעול לסיומה.



פוקוי אמר לפני מספר שבועות כי הבנק קרוב להפסקת מדיניות המלחמה בדיפלציה. זאת, על רקע ציפייה לעלייה במדד המחירים לצרכן ברבעון הראשון. "ברור לכולם שהסוף קרוב", אמר פוקוי בנאום בנאגויה שביפאן, בהתייחסו למדיניות הצפת מערכת הבנקאות במזומנים. פוקוי אמר כי אין מחלוקת בין הממשלה לבנק המרכזי בנוגע למדיניות המוניטרית, וציין כי כלכלת יפאן תרשום צמיחה מתמשכת בשנה הנוכחית ובזו שאחריה, בקצב שנתי של כ-2%.



"מטרתנו היא השגת צמיחה מתמשכת ומחירים יציבים - אין לנו מטרות אחרות עבור המדיניות המוניטרית", אמר פוקוי באותו נאום. עליות מחירים יציבות וממושכות והתאוששות ממושכת, הם התנאים הנדרשים על ידי הבנק המרכזי בטרם ישנה את מדיניותו ויתחיל להעלות את שיעורי הריבית. פוקוי אמר גם כי ישמור על הריבית קצרת הטווח ברמות מאוד נמוכות, גם לאחר סיום מדיניות הצפת המזומנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully