וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל: אם רדינג תושבת לא נהיה אחראים לאספקת חשמל לצפון תל אביב

שרון קדמי

27.12.2005 / 9:28

תחנת הכוח צפויה להפסיק את פעילותה בתחילת ינואר מכיוון שלא הועברה ממזוט לגז טבעי, הנחשב לזול וידידותי לסביבה לעומת המזוט שבו משתמשת התחנה



חברת החשמל לא תוכל להיות אחראית לאספקת חשמל רציפה לאזור צפון תל אביב ורצועת בתי המלון אם תחנת הכוח רדינג תושבת - כך כתב שלשום מנכ"ל חברת החשמל, ד"ר יעקב רזון, למנכ"ל משרד התשתיות, אלי רונן. המכתב נשלח בשל האפשרות שהתחנה תפסיק לפעול בתחילת ינואר, מכיוון שלא הועברה לגז טבעי. רזון ביקש מרונן להאריך את "הצו האישי", המאפשר לחברת החשמל להמשיך ולהפעיל את רדינג במזוט שלושה חודשים נוספים. ביום חמישי עתידה להתקיים פגישה בלשכת מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אילן כהן, בהשתתפות נציגי חברת החשמל, חברת נתיבי גז ומשרד התשתיות כדי למצוא פתרון לבעיה.



הגז טבעי נחשב לזול וידידותי לסביבה לעומת המזוט שבו משתמשת התחנה. בחברת החשמל ציינו בעבר כי החיסכון מהפער במחיר לעומת הדלק יגיע ל-300 אלף דולר ליום. ואולם לפי שעה לא תעבור התחנה לשימוש בגז טבעי. יתרה מזאת, אם עד סוף דצמבר לא ייפתר ויכוח עם חברת נתיבי גז בעניין חיבור התחנה לצינור הגז, שהקימה חברת החשמל בהשקעה של 275 מיליון דולר, היא תושבת כליל. זאת, מכיוון שהצווים של המשרד לאיכות הסביבה המאפשרים לתחנה לפעול בדלק מזהם יפוגו ולמשרד אין כוונה להאריכם.



תחנת הכוח ברדינג מייצרת כ-450 מגוואט חשמל - כ-5% מהיקף הייצור של חברת החשמל. רדינג אחראית לאספקת החשמל לכל אזור צפון תל אביב צפונית לירקון - רמת אביב, שיכון ל', אפקה וצהלה - וכן לכל רצועת הטיילת של תל אביב ובתי המלון והעסקים לאורכה. נוסף על רדינג מספקת החברה חשמל באמצעות קו מתח עליון מתחנת המשנה ירקון. אם רדינג תושבת, כל אספקת החשמל תתבסס על קו המתח מתחנת ירקון וכל תקלה שתשבית את פעילותו תפסיק את אספקת החשמל לאזורים אלו.



ממשרד התשתיות נמסר בתגובה כי חברת החשמל אינה יכולה להתעלם מאחריותה לאספקת חשמל לאזרחי המדינה. "משרד התשתיות יפעל בכל הדרכים העומדות לרשותו כדי שלא לפגוע באספקת החשמל לתושבי תל אביב בפרט ולמדינת ישראל בכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully