וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: סיאול ממשיכה לרשום שיאים; טוקיו יורדת לראשונה אחרי 7 ימי עליות רצופים

מיכל רמתי

27.12.2005 / 10:13

טוקיו ירדה ב-0.9% לאחר פרסום ירידה בצריכה הפרטית ולמרות סימנים לסיום הדפלציה במדינה; בורסות הונג קונג, אוסטרליה וניו זילנד סגורות לרגל חג



ירידות נרשמו בטוקיו לאחר 7 ימי עליות ולאחר שאתמול חצה מדד ניקיי 225 רף של 16,000 לראשונה זה למעלה מ-5 שנים. ניקיי ירד ב-0.9%; מדד טופיקס הרחב יותר ירד ב-0.7%; סיאול עלתה ב-0.4% ורשמה שיא סגירה שלישי ברציפות; בורסות הונג קונג, אוסטרליה וניו זילנד היו סגורות לרגל החג.



ירידה של 0.7% בצריכה הפרטית ביפאן בנובמבר, הובילה לירידות על אף העלייה במדד המחירים לצרכן - לראשונה מזה שנתיים. גם עלייה זו היתה מתונה - 0.1% ללא מחירי המזון הטרי, ומדד הליבה שאינו כולל מזון כלל ולא את מחירי האנרגיה - ירד ב-0.2%. אף כי העלייה במדד עשויה להעיד על סיום תקופת דפלציה של 7 שנים ביפאן, הנתונים המתונים והירידה בצריכה הפרטית מעוררים חששות כי הבנק המרכזי של יפאן לא יחליט בקרוב על שינוי המדיניות המוניטרית.



שמועות כי בורסת טוקיו שוקלת יישום שינויים רגולטוריים על מנת לצמצם מסחר ספקולטיבי - תרמו גם הן לירידות. אנליסטים אומרים כי הרשויות בוחנות אפשרויות להידוק הפיקוח על מסחר במניות מעבר לכמות הכסף או המניות שברשותם - נוהג פופולרי בקרב משקיעים פרטיים הסוחרים באינטרנט.



יצרניות אלקטרוניקה ויצרניות שבבים, המשמשים מוצרים כמו ה-iPod של אפל או ה-Xbox של מיקרוסופט, רשמו עליות על רקע העלייה במכירות מוצרים אלה בעונת החגים בארה"ב. AU אופטרוניקס הטייוואנית - יצרנית מסכי ה-LCD השלישית בגודלה בעולם - עלתה ב-2.2% לאחר שאמרה כי הירידה בהכנסותיה ברבעון תהיה מתונה מהצפוי על רקע עונת החגים בארה"ב. סמסונג אלקטרוניקס הקוריאנית, המייצרת שבבים לסלולר ושבבים עבור אפל, עלתה ב-1.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully