וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: קואטרו משיקה קרן נאמנות שקלית שכל רווחיה מושקעים בפרויקטים קהילתיים

TheMarker

27.12.2005 / 10:36

מטרת הקרן הייחודית של חברת ניהול הקרנות קואטרו, מקבוצת קואטרו שוקי הון, היא לאפשר למשקיעים להיות שותפים בהשקעה בפעילות חברתית, תוך כדי השקעה בשוק ההון



לא רק הפוליטיקאים הופכים לחברתיים באחרונה - גם בתי ההשקעות אינם טומנים ידם בצלחת. חברת ניהול הקרנות קואטרו, מקבוצת קואטרו שוקי הון, משיקה קרן נאמנות שקלית שכל רווחי מנהל הקרן יושקעו בפרויקטים קהילתיים. מטרת הקרן הייחודית היא לאפשר למשקיעים להיות שותפים בהשקעה בפעילות חברתית, תוך כדי השקעה בשוק ההון, וזאת מבלי שיצטרכו להוציא כספים בעצמם.



"קואטרו כספים (מ) - למען הקהילה", הינה קרן שקלית קצרה, סולידית, כאשר על פי מדיניות הקרן - לפחות 90% מנכסי הקרן יושקעו באיגרות חוב לא צמודות ובמק"מ, שיתרת התקופה לפדיונן לא תעלה על 9 חודשים. יתרת נכסי הקרן תושקע על פי שיקול דעתו של מנהל הקרן. העמלה שתיגבה הקרן תעמוד על 0.65 - נמוך מהעמלה המקובלת בשוק.



ועדה מיוחדת שתמונה בקרוב ושתכלול אישי ציבור, תהיה זו שתקבע באילו פרויקטים חברתיים ובאילו מוסדות יושקעו רווחי מנהל הקרן. עד שתמונה הוועדה, כל רווחי מנהל הקרן יופקדו בנאמנות. קואטרו קרנות נאמנות הינה חברה בת של קואטרו שוקי הון, המנהלת תיקים, קרנות וקופות גמל בהיקף נכסים כולל של מעל 500 מליון שקל.



הקרנות השקליות הקצרות הינן הקרנות המרכזות את מרבית השקעות הציבור. הסכום הכולל המושקע בקרנות אלה נאמד במעל 20 מיליארד שקל. בקרנות מסוג זה, אין למעשה ניהול והתשואות דומות. בקואטרו אומרים כי הקרן החדשה מאפשרת למעשה להמיר את אותו חיסכון באמצעות מק"מ בנקאי או קרן שקלית, ובו בזמן להשקיע בקהילה, במקום להגדיל את רווחי הבנקים. הרווחים מההשקעות באפיקים השקליים למנהלי הקרנות השקליות ולבנקים, נאמדים בכ-100 מיליון שקל בשנה.



שי זבולון, מנכ"ל קואטרו קרנות נאמנות: "במצב הקיים בארץ, ניסינו למצוא דרך בה נוכל להיות שותפים לפעילות חברתית אמיתית. אנחנו לא יודעים לצבוע דירות של זקנים ולא לחלק חבילות לנזקקים. שוק ההון הא זירת הפעילות בה אנו יודעים לפעול, וחיפשנו דרך לשלב את הפעילות עם השקעה בקהילה. הקרן החדשה תאפשר לנו, ולמשקיעים בתחום הסולידי, להיות שותפים גם להשקעה בשוק ההון על מנת להביא לעצמם רווחים וגם להשקעה בקהילה, על מנת להביא רווחים לחברה הישראלית כולה". לדברי זבולון, הייחוד שבקרן החדשה, הוא שהמשקיעים בה לא יצטרכו לתרום או להוציא כסף על מנת להיות שותפים בפעילות החברתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully