וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפניקס ונכסים ובנין נכשלו בהצעת הרכש למהדרין

עומר שרביט

27.12.2005 / 10:47

16.6% בלבד נענו להצעה במחיר של 95 שקל. בעלי השליטה קיוו למחוק את מהדרין מהמסחר וליהנות מרווחי ההתנתקות

הליך ההיפרדות מחבל עזה הביא לזינוק של 47% במניית מהדרין מתחילת השנה, ולמרות זאת - בעלי המניות בחברה מהציבור - עדיין לא מסופקים. לאור המחיר שהוצע להם - 95 שקל - כ-14% מבעלי המניות בחברה סירבו לוותר על חלקם ברווחי ההתנתקות.

למרות העלאת מחיר הרכישה ודחיית מועד ההיענות, נכסים ובנין והפניקס נכשלו בניסיון למחוק את מהדרין מהמסחר. נכון להיום, בעלות השליטה מחזיקות ב-70% ממהדרין, וכדי לבצע רכישה כפויה של מניות הציבור - החברה היתה אמורה לקבל הצעות לרכישה מלפחות 25% מבעלי המניות.

ההצעה נכשלה, מאחר שרק 16.6% מבעלי המניות הסכימו להיענות להצעת רכישת מניותיהם במחיר שהציעו בעלי השליטה. לפיכך, בעלי השליטה יעלו לאחזקה של 86.6% במהדרין אך לא תבוצע רכישה כפויה של מניות שאר בעלי המניות שלא נענו להצעה - 14%. ההצעה הראשונה פורסמה בסוף נובמבר, אז הציעו בעלי השליטה מחיר של 85 שקל למניה.

לאחר מכן נדחה מועד הקיבול, דהיינו - המועד האחרון להיענות להצעה - ל-26 לדצמבר, ומחיר היעד הועלה כאמור, אך זה לא הספיק. מהדרין רשמה השנה רווח נקי של 27 מיליון שקל - פי 2.7 לעומת התקופה המקבילה.

החברה נתנה אופציה למינהל מקרקעי ישראל למכירת 1,300 דונם שבידיה למינהל תמורת מחיר של 46.4 אלף שקל לדונם. השטח שבאזור אשקלון מיועד לשמש את מפוני ההתנתקות, כאשר יו"ר החברה יונתן בשיא, שימש גם כיו"ר מנהלת ההתנתקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully