וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיימה השביתה בתדיראן קשר; העובדים יקבלו מענק של 10,000 שקל

עינב בן יהודה

27.12.2005 / 12:03

נחתם הסכם עבודה בין נציגות העובדים והנהלת החברה, שמבטיח זכויות העובדים המאוגדים; הוחלט שלא יהיו פיטורים, אלא פרישה מוקדמת מרצון, וזאת רק אם רווחי החברה יירדו



הסתיימה השביתה הממושכת בתדיראן קשר: היום נחתם הסכם עבודה בין נציגות עובדי תדיראן קשר והנהלת החברה, אשר מבטיח את זכויות כ-450 העובדים המאוגדים. במפעל מועסקים כ-600 עובדים. חתימת ההסכם מובילה לסיום השביתה הממושכת בת ה-47 יום, במסגרתה מנעו העובדים גישה למחסני המפעל בחולון.



העובדים שבתו על רקע היעדר הסכמה בינם לבין ההנהלה, בנוגע לדרישתם לתוספת שכר ריאלית ולהעמיד ערבות לכך שיקבלו בעתיד את כספי הפנסיה שלהם, על רקע השינוי המבני הצפוי בחברה בשל מיזוגה המתוכנן עם אלביט מערכות.



בהסכם הוחלט כי לא יהיו פיטורי עובדים, אלא תהליכי פרישה מוקדמת מרצון, וזאת רק במידה שרווחי החברה יירדו. עוד סוכם כי יינתנו ערבויות לצורך תשלום פנסיה ודמי הגמולים, ולהמשך צבירת זכויות עד גיל הפנסיה של עובדים שיפרשו בפרישה מוקדמת. כמו כן, סוכם כי העובדים יקבלו מענק הסכם בסך 10,000 שקל לעובד.



נציגי ההסתדרות, אשר הובילו את המו"מ, היו גבי אסרף - יו"ר הסתדרות המתכת, החשמל והאלקטרוניקה, דביר יעקב - מזכיר האיגוד המקצועי, ועו"ד רענן שקדי. יו"ר ההסתדרות הנכנס, עופר עיני, אשר ליווה את המאבק, הביע סיפוק מחתימת ההסכם אך ציין כי ניתן היה להגיע לתוצאות דומות כבר בשלב מוקדם יותר.



מוריס חנונה, דובר ועד עובדי תדיראן קשר, אמר:" אנו שמחים כי ברגע האחרון הבינה הנהלת החברה כי העובדים הם הכוח המניע והחשוב ביותר להצלחת החברה. אנו מצפים לחזור לעבודה ולהצעיד את תדיראן קשר קדימה להצלחה משותפת של העובדים וההנהלה כאחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully