וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק העבירה 32 מיליון דולר למחזיקי האג"ח

ערן גבאי

27.12.2005 / 12:44

זאת בהתאם להסדר איגרות החוב שנקבע לפני מספר חודשים. אי.די.בי ומתב יזרימו כ-32 מיליון דולר ויגדילו את אחזקותיהן

חברת השיחות הבינלאומיות וספקית האינטרנט ברק העבירה אתמול לנאמן תשלום במזומן על סך 32 מיליון דולר על איגרות החוב של החברה, בהתאם להסדר איגרות החוב שנקבע לה, ובכך עברה סופית לידי קבוצת אי.די.בי. כך מדווחת לבורסה חברת כלל תעשיות.

העברת הכסף היתה השלב האחרון בהשלמת הסדר איגרות החוב של ברק, שנאמד במקור ב-123 מיליון דולר ואמור היה להגיע לפידיון ב-2007. ברק לא יכלה לעמוד בפידיון איגרות החוב, והיה קיים איום כבד לכך שתעבור להליך פירוק. לפני כמה חודשים, נחתם הסדר איגרות החוב החדש של ברק. ההסכם אושר באסיפת בעלי איגרות החוב של החברה ובבית המשפט.

ההסדר שגובש על ידי מנכ"ל החברה, דוד קמיניץ, קובע כי אי.די.בי ומתב יזרימו לברק כ-32 מיליון דולר ויגדילו את אחזקותיהן בחברה ל-81.5% ו-18.5%, בהתאמה. בתוך קבוצת אי.די.בי, תחזיק כלל תעשיות בכ-52.5% מהון המניות של ברק וכללקום תחזיק בכ-29%. לצד הזרמת הכסף לחברה, יונפקו איגרות חוב ב-65 מיליון דולר לחמש שנים, בריבית של 10%.

בקבוצת אי.די.בי מתכוונים כעת לפעול למיזוגן של ברק ונטוויז'ן, כחלק מקבוצת תקשורת גדולה, שבמרכזה צפויה לעמוד חברת הסלולר סלקום.

ברק דיווחה ברבעון השלישי של 2005 על עלייה של כ-10 מיליון שקל בהכנסות בהשוואה לרבעון השני של 2005 - לכ-171.4 מיליון שקל. בהשוואה לרבעון המקביל, ירדו הכנסות החברה בכ-6% בשל שחיקת המחירים בענף השיחות הבינלאומיות. הרווח התפעולי של ברק לפני עלויות הסדרת החוב הסתכם ברבעון השלישי של 2005 בכ-26.3 מיליון שקל, בהשוואה לכ-25.6 מיליון שקל ברבעון המקביל.

השורה התפעולית, אחרי עלויות הסדרת החוב, נותרה ברמת רווח של 18.1 מיליון שקל. החברה דיווחה ברבעון השלישי על מעבר לרווח נקי של 1.9 מיליון שקל, לאחר שבשני הרבעונים הראשונים של השנה הפסידה כ-40 מיליון שקל. לברק תזרים תפעולי שלילי בסך של כ-12.9 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully