וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט הגולמי יורד ב-0.9% על רקע הערכות כי לא יירשם מחסור באספקת הנפט והדלק בארה"ב בחורף

מיכל רמתי

27.12.2005 / 14:00

ההערכות הן על רקע התחממות מזג האוויר בארה"ב וצפי לגידול במלאים; רויאל דאץ'-של החזירה לפעולה כ-75% מהתפוקה שהופסקה לאחר ההתקפה על צינור הנפט בניז'ר



מחיר הנפט הגולמי רושם ירידות על רקע תחזיות למזג אוויר נוח יותר בארה"ב בימים הקרובים, ועל רקע הערכות כי מלאי הנפט והגז של ארה"ב מסוגלים לעמוד בביקוש המוגבר בחורף. החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude נסחרים עתה בירידה של 0.9% למחיר של 57.88 במסחר האלקטרוני בניו יורק.



מלאי הגז הטבעי בארה"ב גבוהים ב-2.3% מהממוצע בחמש השנים האחרונות, כך עולה מנתוני משרד האנרגיה האמריקאי. מחיר החוזים על הגז הטבעי למסירה בינואר ירדו ב-8.4% ל-11.256 דולר למיליון יחידות תרמיות בריטיות (Btu). בשנה החולפת עלה מחיר הגז הטבעי ב-87%.



53% מהאנליסטים שנסקרו על ידי סוכנות הידיעות בלומברג, צופים שינוי מועט בלבד במחיר הנפט השבוע. 25% מהאנליסטים שנסקרו העריכו כי מחירי הנפט ירדו. יתר הנסקרים צופים עלייה במחיר הנפט השבוע. ההערכות כי מחירי הנפט יישארו יציבים, מגיעות על רקע תחזיות למזג אוויר חם מהרגיל בעונה. כלכלנים מעריכים, כי מלאי הנפט והדלק בארה"ב אמורים לעמוד בביקוש החורפי.



רויאל דאץ'-של, חברת הנפט השנייה בגודלה באירופה, הודיעה אתמול כי החזירה לפעולה כ-75% מהתפוקה שהופסקה על ידי ההתקפה על צינור הנפט בניז'ר. כך דיווחה סוכנות הידיעות AFP. כעת, נמוכה התפוקה בצינור ב-35 אלף חביות ליום, והחברה תמשיך לשמור על מצב של "כוח עליון" (פורס מז'ור), המתיר לה לא לעמוד בחוזי אספקה על רקע מאורעות שאינם בשליטתה.



קרטל אופ"ק ורוסיה הגיעו להסכם החלפת נתונים ותיאום מדיניות תפוקה ואספקה של נפט. רוסיה ואופ"ק יקיימו פגישות שנתיות במטרה לשפר את השקיפות בשוק הנפט העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully