וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית להפרדה המפלסית בבינימינה ממתינה 7 שנים לאישור ועדות התכנון

שרון קדמי

27.12.2005 / 17:42

בשנה האחרונה התרחשו לא מעט תאונות בהן היו מעורבות רכבות וכלי רכב או הולכי רגל; בחודשים האחרונים עלה נושא ההפרדות המפלסיות לראש סדר העדיפויות ברכבת ישראל



תאונת הרכבת שהסתיימה אתמול בנס ללא נפגעים בבינימינה, מדגישה פעם נוספת את הצורך הקריטי בטיפול במפגשי מסילת ברזל וכביש. בשנה האחרונה התרחשו לא מעט תאונות בהן היו מעורבות רכבות וכלי רכב או הולכי רגל. התאונה הקשה ביותר התרחשה ביוני באיזור קיבוץ רבדים, אז התנגשה רכבת נוסעים במשאית שחצתה את הפסים במעבר חקלאי ללא מחסום והביאה למותם של 7 בני אדם, ולתגובת שרשרת שטלטלה את רכבת ישראל כולה שבסופה פינה מנכ"ל הרכבת לשעבר, יוסי מור את מקומו.



בחודשים האחרונים עלה נושא הבטיחות בכלל וההפרדות המפלסיות בפרט לראש סדר העדיפויות ברכבת ישראל. תוכנית בטיחות חדשה אושרה המיעדת לא פחות מ-2 מיליארד שקל מתוך תקציב הרכבת הרב שנתי בהיקף של 20 מיליארד שקל לטיפול בבטיחות ובהפרדות מפלסיות. כיום ישנם 145 מפגשי מסילת ברזל עם דרך לאורך תוואי רכבת ישראל. 31 מפגשים מתוך 145 המפגשים הוגדרו בעבודה שבוצעה בטכנון ואומצה על ידי הרכבת כקריטיים שיש לתת להם פתרון מיידי, ולצורך מטרה זו הוקצו כבר כמליארד שקלים. המפגש בבינימינה הוא אחד מאותם 31 מפגשים וזו לא התאונה הראשונה ולצערינו גם ככל הנראה לא האחרונה באיזור זה, עד אשר תוקם במקום הפרדה מפלסית, קרי מצב בו הכביש והמסילה לא יפגשו האחד עם השני.



עם זאת, התוכניות להפרדה המפלסית בבינימינה, כמו גם במפגשים אחרים כבר הוכנה ומוכנה לביצוע. התוכנית להפרדה המפלסית בבינימינה הוגשה לאישור עוד בשנת 1998, אך הסבך הבירוקרטי של משרד הפנים וועדות התכנון מנעו את ביצוע התוכנית עד היום. לדברי מנכ"ל רכבת ישראל, עופר לינצ'בסקי, "מדובר במצב אבסורדי בו הרכבת תכננה הפרדה מפלסית, הקצתה את הכסף, מוכנה לביצוע ופקידי מדינה מעכבים את התוכנית, ורק כאשר מתרחשות תאונות קשות כולם מתעוררים. לא יעלה על הדעת שאנחנו מעלים לראש סדר העדיפויות שלנו את נושא הבטיחות וטכנוקרטים מקשים עלינו את העבודה ממניעים לא ענייניים, לא כל שכן כשהדבר עולה בחיי אדם".



הגדיל לומר שר התחבורה מאיר שטרית, שבטקס חנוכת תחנת דימונה שהתקיימה אתמול, שאמר שאם הדבר היה תלוי בו הממונה על המחוז במשרד הפנים ומתכנן המחוז היו מפוטרים לאלתר.



בנוסף ל-31 ההפרדות הללו, בתוכנית החומש של הרכבת נקבעו עוד 38 מפגשים לטיפול במסגרת פרויקטים שכבר מקודמים הנמצאים בשלבי ביצוע שונים. מתוך יתר 70 המפגשים, הוכנה בטכניון תוכנית חדשה שהגדירה 20 מפגשים הזקוקים לטיפול דחוף והרכבת כבר הגישה לאוצר בקשה לתקצוב הטיפול במפגשים הללו. יתר המפגשים שנותרו, יטופלו באמצעים טכניים אחרים זולת הפרדה מפלסית, כמו למשל רמזורים ומחסומים. בשבוע הבא אגב, ממש במקרה, תתכנס הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה לדון בנושא ההפרדה המפלסית בבינימינה, נחכה ונראה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully