וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקורי מאבדת 4.5% ומשלימה ירידה של למעלה מ-6% בתוך יומיים: ביקשה ארכה נוספת להגשת הדו"חות מה-SEC

שרון שפורר

27.12.2005 / 19:31

מדובר בארכה השלישית שמבקשת החברה, שהיתה אמורה לפרסם את תוצאות הרבעונים השני והשלישי ב-3 בינואר; כעת היא ניצבת בפני סכנת הסרה מרשימת מניות נאסד"ק



מניית מרקורי אינטארקטיב יורדת בשעה זו של המסחר בוול סטריט בכ-4.5% למחיר של כ-30 דולר, לאחר שבליל שישי האחרון ירדה בכ-1.7% נוספים. ברקע להתחדשות הירידות במניה לאחר שמאז קריסתה בתחילת נובמבר בכ-27% השיבה לעצמה כ-25% עד מרחק של כ-3 דולרים מהמחיר בנובמבר, מתרחש היום על רקע בקשה לארכה נוספת - שלישית במספר - שהגישה היום לרשות לני"ע האמריקנית - ה-SEC.



מרקורי היתה אמורה לפרסם את הדו"חות הכספיים המורחבים לרבעון השני והשלישי של השנה עד סוף נובמבר וקיבלה ארכה לעשות זאת עד ל-3 בינואר. היום מוסרת החברה, כי טרם הספיקה להשלים את הדו"חות על אף התקדמות מהותית בהכנתם ולכן היא מבקשת ארכה נוספת.



כעת, על מזכירות הנאסד"ק להחליט האם להעניק לחברה ארכה נוספת או להסירה ממדד הנאסד"ק אל מעבר לדלפק, ברשימת הפינק שיטס. במועד מתן הארכה הקודמת, הזהירו ב-SEC, כי לא תהיה כל ארכה נוספת. מרקורי ציינה בהקשר זה היום, כי היה ותחליט מזכירות הנאסד"ק להסירה מן הרשימה של המניות הנסחרות, היא תבקש לאפשר לה לחזור והלסחר ברשימה על בסיס מזורז.



הדרישה ממרקורי לתקן אחורה את דו"חותיה באה על רקע אי סדרים שעלו מחישוב שוויין של חלוקת האופציות בחברה. אי הסדרים הללו הם שהביאו להתפטרותם של היו"ר והמנכ"ל אמנון לנדן, של סמנכ"ל הכספים דאגלס סמית' ושל היועץ המשפטי סוסאן סקאר.



לפני כשבועיים, תחת הכותרת, "סימנים להתקדמות", חזר בנק ההשקעות קרדיט סוויס פירסט בוסטון על המלצת "תשואת יתר" למרקורי עם מחיר יעד של 35 דולר. "אנחנו ממשיכים להאמין", כתבו האנליסטים מ-CSFB, "כי במרקורי טמון שווי נכסי משמעותי, שבאופן בסיסי נותרה החברה עם מיצוב טוב בשוק וכי מעל לכל נתור בריא הביקוש למוצריה".



במסגרת ההמלצה על מרקורי, העריכו ב-CSFB מחזיקים, כי חקירת ה-SEC לא צפויה להתרחב למדיניות ההכרה בהכנסות ולנושאים הקשורים לתזרים המזומנים של החברה, מה שיאפשר לה להגיש עד ה-3 בינואר את הדו"חות המורחבים ולמנוע את מחיקת המניה מהמסחר בנאסד"ק: "אנו מאמינים, כי הגשת הדו"חות במועד תסיר משקולת כבדה מרגלי המניה ועשויה להעלות את מחירה של מרקורי בשוק".



היום מתבדה הערכה זו ומתברר, כי החברה בכל זאת נזקקת לארכה נוספת. ובינתיים, ממשיכה המניה למלהיסחר בבורסת נאסד"ק, עם הסימול ההיסטורי שלה (MERQ) שאליו מצורפת אות האזהרה E.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully