וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה חמש שנים: היפוך בעקום התשואות על האג"ח הממשלתיות בארה"ב

TheMarker

27.12.2005 / 18:28

התשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה לזמן קצר מתחת לרמת התשואה על האג"ח לשנתיים; היפוך בעקום התשואות בישר בעבר על האטה בצמיחת הכלכלה



עקום התשואות על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות התהפך היום - לראשונה זה חמש שנים - לאחר שהתשואה על האג"ח לשנתיים עלתה לזמן קצר על התשואה על האג"ח ל-10 שנים.



במסחר שהתנהל באירופה, לפני פתיחת המסחר בוול סטריט, עלתה התשואה על האג"ח לשנתיים לרמה של 4.411% בשעה שהתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה לרמה של 4.405%.



עם פתיחת המסחר בוול סטריט שב עקום התשואות לצורתו הנורמלית, וכעת נרשמות ירידות בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב. התשואה על האג"ח ל-10 שנים עולה ב-0.004% לרמה של 4.384%, בעוד שהתשואה על האג"ח לשנתיים נמצאת ברמה של 4.381%.



כלכלנים נוטים לראות בעקום התשואות אינדיקטור כלכלי רב חשיבות, אשר היפוך בו מבשר על האטה צפויה בצמיחה הכלכלית. עם זאת, מומחים אחרים גורסים כי הוא איבד מחשיבותו בשל מספר גורמים, בהם התמקדותו הגוברת של הממשל בהנפקת אג"ח קצרות יותר.



הפעם האחרונה שבה התחולל היפוך בעקום התשואות אירעה בדצמבר 2000, לפני שהחל המיתון בארה"ב ושרשרת הורדות הריבית שביצע הבנק הפדרלי. עקום התשואות על האג"ח הממשלתיות בארה"ב הפך בשבועות האחרונים ליותר ויותר "שטוח", אולם כלכלנים העריכו כי ההיפוך בעקום הוא תופעה זמנית בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully