וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברות התרופות "פייזר" ו"תרימה" על סך 250 מיליון שקל

עודד ארבל

27.12.2005 / 18:33

לטענת התובעים, הנתבעות משווקות את תרופות ה"סלקוקס" וה"סלברה" למרות שמחקרים מעידים כי השימוש בהן כרוך בסיכון ממשי; טרם הוגש כתב הגנה



אתמול הוגשה בבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לאישור תביעה כתביעה ייצוגית נגד "תרימה מוצרי רפואה", המייצרת ומשווקת תרופה בשם "סלקוקס"; "ופייזר פרמצבטיקה ישראל", המייבאת ומשווקת תרופה בשם "סלברה".



סלקוקס וסלברה, הן שתי תרופות, שמטרתן לשכך כאבים אשר נגרמים כתוצאה מדלקות שונות. לטענת התובעים, באמצעות עו"ד ארנון גרפי, הנתבעות משווקות את התרופות למרות שמחקרים רבים מהשנים האחרונות מעידים, כי השימוש בהן כרוך בסיכון ממשי ומוחשי ללקות בהתקפי לב ושבץ מוחי. תוצאת המחקרים גרמו לענקית התרופות "מרק" להוריד בספטמבר 2004 את ה"ויוקס" - תרופה מקבילה בתכונותיה ובהשפעותיה - מהמדפים. התובעים מוסיפים כי הנתבעות, מתוך תאוות בצע ועצימת עיניים, לא נקטו בהליכים המתחייבים לצורך אזהרת ציבור המשתמשים והרופאים בסיכון הכרוך בשימוש בתרופות אלה, אשר מלכתחילה לדבריהם לא היה ואין מקום להשתמש בהן.



לטענת התובעים, הנתבעות הוסיפו חטא על פשע כאשר למרות המחקרים, האזהרות של ה-FDA והורדת ה"ויוקס" מהמדפים, והמשיכו במסע שיווק אגרסיבי של התרופות. "מסע שיווק אגרסיבי זה היה מהסיבות שגרמו לחולים רבים, ביניהם התובעות, להשתמש בתרופות על פי המלצות הרופאים, כשנמנע מהם לבחון חלופות של תרופות אחרות, שבהן אין סיכון לגרימת התקפי לב ושבץ מוחי", נכתב בתביעה.



עוד טוענים התובעים כי יש במעשי הנתבעות משום הטעייה מכוונת של הצרכנים והסתרת מידע. לאור כל האמור, גורסים התובעים, יש לאשר את התביעה כייצוגית.



כמו כן מבקשים התובעים, כי בית המשפט יורה לנתבעות להפסיק את שיווק התרופות ולהוציאן מבתי המרקחת.



טרם הוגש כתב הגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully