וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצרות של גאידנט לא נגמרות: ה-FDA אסר על יצרנית הציוד הרפואי לשווק דפיברילטורים וקוצבי לב המיוצרים במפעלה הראשי

סוכנויות הידיעות

27.12.2005 / 20:54

החלטת מינהל המזון והתרופות באה בעקבות ביקורת שערכה במפעל בספטמבר במסגרת חקירה שנפתחה עקב מקרי מוות של מטופלים; בוסטון סיינטיפיק הודיעה כי לא תיסוג מהצעת הרכש שהגישה לגאידנט



מינהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) אסר על יצרנית הציוד הרפואי גאידנט (סימול GDT) - העומדת במרכזו של מאבק על רכישתה בין ג'ונסון אנד ג'ונסון (סימול JNJ) לבין בוסטון סיינטפיק (סימול BSX) - לשווק דפיברילטורים וקוצבי לב שיוצרו במפעל המרכזי של החברה במדינת מיניסוטה, בשל פגמים שהתגלו בתהליכי הייצור בו.



החלטת ה-FDA באה בעקבות ביקורת שערכה במפעל בחודש ספטמבר, במסגרת חקירה שנפתחה לאחר שדווח על לפחות שבעה מקרי מוות של מטופלים שבהם הושתלו דפיברילטורים של גאידנט - אשר בעקבותיהם נאלצה החברה להחזיר למפעליה 109 אלף דפיברילטורים.



בעקבות הפרשה הודיעה ג'ונסון אנד ג'ונסון על הורדת סכום הצעת הרכש בסך 25.4 מיליארד דולר שהגישה לגאידנט לפני שנה בכ-4 מיליארד דולר. בוסטון סיינטיפיק ניצלה את ההזדמנות והגישה לגאידנט בתחילת דצמבר הצעת רכש בסך 25 מיליארד דולר.



עסקת ג'ונסון-גאידנט כבר זכתה לאישור הרגולטור בארה"ב, אולם טרם אושרה על ידי בעלי המניות של גאידנט, אשר ידרשו לבחור בין שתי הצעות הרכש.



בוסטון הודיעה היום כי אין בכוונתה לסגת מהצעת הרכש שהגישה לגאידנט, למרות החלטת ה-FDA.



מניית גאידנט, יצרנית הדפיברילטורים וקוצבי הלב השנייה בגודלה בארה"ב, יורדת ב-3.3% במסחר בוול סטריט. מניית בוסטון סיינטיפיק מאבדת 2.2%; מניית ג'ונסון אנד ג'ונסון יורדת ב-0.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully