וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגירעון בקרנות הפנסיה של עובדי 100 החברות הגדולות בבריטניה גדל השנה ב-10 מיליארד ליש"ט

סוכנויות הידיעות

27.12.2005 / 21:41

נכון לסוף 2005 עמד הגירעון בקרנות של חברות מדד FTSE 100 על 75 מיליארד ליש"ט (130 מיליארד דולר), לפי חברת ראיית החשבון דלויט אנד טוש



הגירעון הכולל בקרנות הפנסיה של עובדי מאה החברות הבורסאיות הגדולות בבריטניה גדל בשנה החולפת ב-10 מיליארד ליש"ט. כך מסרה חברת ראיית החשבון דלויט אנד טוש.



הגירעון הכולל בקרנות הפנסיה של העובדים בחברות מדד FTSE 100 הסתכם בסוף 2005 ב-75 מיליארד ליש"ט (130 מיליארד דולר) לעומת 65 מיליארד ליש"ט בתחילת השנה.



קרנות הפנסיה של הבנקים בבריטניה, כמו גם של חברות רבות אחרות, הלכו והתדלדלו בעקבות נפילת שוקי המניות בשנים 2003-2000. במקביל, העלייה בתוחלת החיים תרמה אף היא להתרחבות גירעונות הקרנות.



בין החברות הבריטיות עם הגירעונות הגדולים ביותר בקרנות הפנסיה (מעל ל-2.8 מיליארד ליש"ט) נמצאות ענקית התקשורת בריטיש טלקום, חברת התעשיות הביטחוניות BAE סיסטמס, חברת מוצרי הצריכה יוניליבר והבנקים לוידס TSB ורויאל בנק אוף סקוטלנד.



ענק הבנקאות הבריטי HSBC הזרים השבוע מיליארד ליש"ט (1.7 מיליארד דולר) לקרן הפנסיה של עובדיו - וקיצץ בכך במחצית את הגירעון של הקרן, המסתכם ב-2.1 מיליארד ליש"ט (3.6 מיליארד דולר).



HSBC, הבנק השני בגודלו בעולם, הפך בכך לבנק הבריטי השני החודש הנוקט בצעדים לצמצום הגירעון בקרן הפנסיה של עובדיו. מוקדם יותר החודש הודיע HBOS, בנק המשכנתאות הגדול ביותר בבריטניה, על הזרמת מיליארד ליש"ט לקרן הפנסיה של עובדיו, ומסר כי בכוונתו לכסות את הגירעון בקרן - המסתכם ב-1.8 מיליארד ליש"ט (3.1 מיליארד דולר) - בתוך עשור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully