וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות שערים חתמו המסחר

שרון שפורר

27.12.2005 / 23:30

הנאסד"ק חתם את יום המסחר בירידה של 1% לגובה של 2,226.9 נקודות. הדאו ג'ונס ירד בשיעור דומה לגובה 10,780.1 נקודות

אם בפתיחת המסחר היום בוול סטריט נראה היה כי המשקיעים חזרו מחופשת חג המולד עם כוחות מחודשים וניסיון להחיות את הראלי של דצמבר, הרי שכמחצית השעה בלבד לאחר הפתיחה, התפוגג הסנטימנט החיובי והתחלף בירידות שערים שהלכו והתחזקו עד לנעילת שערי המסחר.

מדד הנאסד"ק חתם את יום המסחר בירידה של 1% לגובה של 2,226.9 נקודות. מדד דאו ג'ונס ירד גם הוא בשיעור דומה לגובה 10,780.1 נקודות.

ההיפוך בעקום התשואות על איגרות החוב הממשלתיות בארה"ב, לראשונה זה חמש שנים, הוא שהיה היום האחראי לצבע האדום בבורסות הניו יורקיות, כשהתשואה על האג"ח לשנתיים עלתה לזמן קצר על התשואה על האג"ח ל-10 שנים. עם פתיחת המסחר בוול סטריט שב אמנם העקום לצורתו הרגילה, אך החששות מהאטה בצמיחה הכלכלית כפי שמבשר היפוך העקום באופן היסטורי, הם שמשכו את המדדים המובילים בוול סטריט כלפי מטה.

הרגיעה הנמשכת בזירת הנפט לא הצליחה להקל על הסנטימנט השלילי בוול סטריט ואפילו תרמה לו במעט היום. מחירה של חבית נסחר מרבית היום מתחת לרף ה-58 דולר, אך בסיום ירד ב-27 סנט בלבד ל-58.2 דולר לחבית. המחירים הנמוכים שלחו דרומה את מניות האנרגיה. כך, אקסון מובייל נסוגה ב-2.1% וואלרי אנרג'י ירדה ב-3.5%.

מניות האינטרנט הכבידו על מדד נאסד"ק, מוטה הטכנולוגיות. אמאזון, שדווקא דיווחה על מכירות מרשימות של ה-iPoD של אפל, ירדה ב-1.3%. מאז תחילת נובמבר ועד חג המולד, מכרה אמאזון 108 מיליון מכשירי iPoD של אפל. מניותיה של אפל חתמו בעלייה של 1.2% בעקבות החדשות. E-BAY גם היא סבלה היום מהסנטימנט השלילי וחתמה בירידה של 1.9%.

בקרב הישראליות, ביום שישי זינקה יצרנית התוכנות למניעת דואר זבל, קומטאץ', 16.9% נוספים למחיר 1.04 דולרים. גם היום היא המשיכה במסע צפונה עם עלייה של 25% לגובה של 1.3 דולרים - משלימה זינוק של כ-130% בתוך חודשיים.

מרקורי, חתמה בירידה חדה של 7.6% למחיר של 29 דולר - משלימה ירידה של כ-9% בתוך שני ימי מסחר בלבד. החברה ביקשה היום ארכה נוספת להגשת הדו"חות הכספיים לרבעונים השני והשלישי של 2005. מדובר בארכה השלישית שמבקשת החברה, שהיתה אמורה לפרסם את תוצאות הרבעונים השני והשלישי ב-3 בינואר וכעת היא ניצבת בפני סכנת הסרה מרשימת מניות נאסד"ק.

מנייתה של ענקית הפרמצבטיקה הישראלית טבע בלטו גם הן היום עם ירידה של 2.1% למחיר של 43.9 דולר - מרחק של 1.6 דולרים מהשיא שאותו קבעה באמצע חודש דצמבר בגובה 45.5 דולר. בבית ההשקעות הישראלי אי.בי.אי לא נבהלו היום מזינוק של כ-60% שביצעה המניה מאז תחילת השנה ולא רק שהותירו את ההמלצה לטבע ברמת "קנייה", אלא העלו את מחיר היעד עבורה ב-9 דולרים ל-53 דולר - אפסייד של כ-18% על מחירה בפתיחת המסחר היום.

אי.סי.איי חתמה בירידה של 4% לגובה 7.5 דולרים. באוסקר גרוס הסבירו היום כי בחודש ינואר עתידות לפקוע 5 מיליון אופציות של העובדים מה שעשוי להיות אחראי ללחץ על המניה. בשבוע שעבר, הורידו בבית ההשקעות האמריקאי את ההמלצה למניה ל"החזק".

אם סיסטמס הצטרפה למגמה הכללית בשוק וירדה ב-2.3% ל-33.7 דולר. זאת, למרות שהחברה חוגגת את כניסתה לרשימת 50 הגאדג'טים המוצלחים ביותר ב-50 השנים האחרונות, שערך מגזין PC World. הדיסק און קי שפיתחה החברה הישראלית דורג במקום התשיעי.

מקרב המניות האמריקאיות בלטו היום מניות גאידנט, שאיבדו 3.4%, לאחר שהחברה המייצרת ציוד רפואי ובין היתר גם קוצבי לב, פירסמה אזהרה לפיה לא תפספס את הרף העליון של התחזיות המוקדמות שסיפקה עבור השורה העליונה, כמו גם עבור השורה התחתונה, בדו"חותיה. מניות ג'ונסון אנד ג'ונסון ובוסטון סיינטיפיק שמנהלות בימים אלו מאבק על רכישת השליטה בגאידנט סבלו גם הן מירידות שערים של 1.4% ו-2.9%, בהתאמה.

בענף הפרמצבטיקה בלטה מניית פייזר שחתמה בירידה של 0.7%, לאחר שהודיעה על רכישת 12% מחברת הביוטכנולוגיה, פרלגן סיינס, ב-50 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully