וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: 25 מניות המעו"ף חתמו בירידות

שרון שפורר

28.12.2005 / 17:46

הירידות בת"א התמתנו קלות לקראת סיום. רק 6 מניות מת"א 100 היו ירוקות. מדד ת"א בנקים ירד ב-0.9%

עם קטיושות בצפון, התקפת נגד בלבנון וירידות שערים לא מבוטלות אמש בוול סטריט, נראה כי לא היה לתל אביב מנוס היום מלהיסחר בצדו האדום של המתרס. העליות התחזקו כשעתיים טרם נעילת המסחר, אך לקראת הסיום הן שוב התמתנו - בעיקר בשל התמתנות הירידות במניות הבנקים.

מדד המעו"ף ירד בסיום ב-1.3% לגובה של 816.8 נקודות, כאשר כל מניות המדד נצבעו היום באדום. מדד ת"א 100 ירד ב-1.4% לרמה של 817.6 נקודות. מקרב מניות ת"א 100 - 5 בלבד היו ירוקות: אינטרנט זהב, אקסלנס, קופיוג'ן סאיטקס ומפעלי נייר. מניה אחת נותרה ללא שינוי - מניית איי.די.איי. מדד תל טק 15, המורכב ברובו ממניות דואליות, איבד בסיום 1.8% וחתם ברמה של 406.4 נקודות. סאיטקס היתה היחידה מקרב מניות המדד לחתום בצמידו הירוק של המתרס.

כמו אתמול, גם היום המחזור היה ער, בעיקר לקראת פקיעת האופציות על המעו"ף לחודש דצמבר מחר. המחזורים הערים באחד העם אינם מובנים מאליהם, שכן הימים האחרונים של סוף השנה מאופיינים בדרך כלל במסחר דל למדי. המחזור הסתכם היום בלמעלה מ-1.3 מיליארד שקל.

השוק הסולידי, שהציג אתמול ירידות במחירי האפיקים השקליים וצמודי המדד, המשיך לרדת גם היום. אתמול התהפך, לראשונה מזה חמש שנים, עקום התשואות בארה"ב על איגרות החוב הממשלתיות. התשואה על האג"ח לשנתיים עלתה לזמן קצר על התשואה לאג"ח ל-10 שנים, ולמרות שהעקום שב כבר בפתיחת המסחר אתמול בוול סטריט לצורתו הרגילה, החששות מהאטה כלכלית, כפי שהוא מבשר באופן היסטורי, לא שככו במהרה. השחרים ירדו בשיעור של עד ל-0.4%.

רמי דרור ממגדל שוקי הון, מסביר כי המכירה הרעיונית של ניירות ערך בסוף השנה, היא, בין היתר, שהיתה האחראית למגמה היום, שכן חלק מהמשקיעים בוחרים דווקא באפשרות לממש את ניירות הערך שהחזיקו עד כה. גם פדיונות קרנות הנאמנות ממשיכים להכביד על השוק, וכך גם החולשה באפיק הסולידי. לדברי דרור, את הפעילות מרכזים היום גופים מקומיים וזרים כאחד.

דרור סבור כי ירידות השערים עשויות להימשך גם מחר - יום המסחר האחרון בשנת 2005. לדעתו, מה שמונע מתל אביב ליפול אף יותר היום, הוא פקיעת האופציות על המעו"ף מחר, שכן הירידות בת"א 25 מתונות יותר מאשר במדדים האחרים כמו ת"א 75 למשל, שיורד בשעה זו ב-1.9%.

טבע ריכזה היום את המחזור הגבוה באחד העם, של כ-130 מיליון שקל וירדה ב-1.7%, לאחר שהתממשה אמש בוול סטריט זה היום השני ברציפות, עם ירידה של 2.1% למחיר של 43.9 דולר. האנליסטית אלה אלקלעי מקבוצת אי.בי.אי הותירה אתמול לטבע המלצת "קנייה", והעלתה את מחיר היעד למניה ב-9 דולרים לגובה של 53 דולר. אלקלעי, כך נראה, לא מתרגשת מזינוק של כ-60% במניית טבע מאז תחילת 2005, וסבורה שיש עדיין מקום לעליות במניה, כשהיא צופה זינוק של 22% ברווח למניה ב-2006 עם מחזור מכירות של 9.2 מיליארד דולר בשנה זו. טבע מתממשת גם היום בוול סטריט וב-0.4% נוספים.

ליפמן חתמה בירידה של 1.1%, ונייס - שעתידה להחליפה במדד המוביל של תל אביב החל מה-1 בינואר 2006 - ירדה ב-1.7% במחזור של כ-16.6 מיליון שקל.

מניית בנק הפועלים חתמה בירידה של חצי אחוז בלבד, לאחר שעוד קודם לכן נפלה בכ-1.8%. המניה ריכזה מחזור של 125 מיליון שקל - השני בהיקפו אחרי טבע. הבנק השלים אתמול גיוס של חצי מיליארד שקל בכתבי התחייבות נדחים.

גם מניות ארבעת הבנקים הנותרים סבלו היום מירידות שערים: לאומי איבדה 0.7% במחזור של כ-100 מיליון שקל - השלישי בהיקפו בבורסה. גם לאומי, כמו פועלים, סבלה במהלך המסחר מירידות חדות של כ-1.7%. המזרחי השילה מעליה היום 1.2% במחזור ער של 25 מיליון שקל ומניית דיסקונט ירדה ב-1.9% במחזור של כ-33 מיליון שקל. אתמול עלתה מנייתו של הבנק השלישי בגודלו במדינה ב-2%, לאחר שהוסר המכשול האחרון להעברת השליטה לידי קבוצת ברונפמן-שרוהן ולאחר המלצה חיובית מבית ההשקעות לידר ושות'. מניות הבנק הבינ"ל הובילו את הירידות מקרב מניות הבנקים הגדולים עם 3.2% במחזור לא גבוה.

עוד משכו היום את תשומת הלב באחד העם: מניית תפרון, שאיבדה 2.8% במחזור של כ-520 אלף שקל, לקראת הנפקה קרובה לגיוס של 20 מיליון דולר מהציבור בתל אביב, ובעקבות המלצה חמה מבית ההשקעות אקסלנס נשואה, שבמקרה או שלא במקרה, יהיה החתם המנהל בהנפקת תפרון. האנליסט ירון זר מאקסלנס סבור כי עדיין יש מקום לזינוק של 25% במחיר המניה, לאחר שזינקה בכ-130% מאז תחילת 2005.

מניות וואלה התממשו בסיום היום ב-2.7% נוספים - משלימות ירידה דו יומית של קרוב ל-4% במחזור של כ-1.6 מיליון שקל. ביום ראשון הקרוב - ה-1 בינואר - ישתחררו אופציות שניתנו לעובדי החברה למיליון ממניותיה, והערכה כי העובדים יממשו את האופציות היא שלוחצת על המניה כלפי מטה.

מבני תעשייה איבדה היום כ-2.1% במחזור של 2.4 מיליון שקל. חברת הנדל"ן דיווחה הבוקר על רווח הון של 9 מיליון דולר, אותו תרשום לאחר שמכרה קומת מסחר במנהטן תמורת 47 מיליון דולר. נכסים ובניין משילה אף היא 1.46% בצל הדיווח על רכישת קרקע בבוקרשט שברומניה תמורת 10.8 מיליון יורו עם שותף. דלק נדל"ן מאבדת 1.5% למרות שדיווחה על דיווידנד של 33 מיליון שקל.

עוד בענף הנדל"ן - מניית קרדן אן.וי ירדה היום ב-1.9% במחזור של כ-2.3 מיליון שקל. מנייתה של החברה הבת של קרדן - GTC פולין - טיפסה בחודשיים האחרונים באירופה בכ-30% ושווי השוק שלה מגיע כבר ל-1.1 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully