וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשב הראשי לשעבר של אנרון, ריצ'רד קוזי, צפוי להודות היום באישומים נגדו במסגרת עסקת טיעון

סוכנויות הידיעות

28.12.2005 / 22:50

ייתכן כי במסגרת עסקת הטיעון קוזי ישמש כעד מדינה בתביעה של המדינה נגד שני מנכ"לים לשעבר בחברת האנרגיה השערורייתית אנרון - קנת ליי וג'פרי סקילינג



ריצ'רד א. קוזי, חשב החברה הראשי לשעבר של אנרון - ענקית האנרגיה פושטת הרגל - ככל הנראה הגיע לעסקת טיעון עם התביעה במסגרתה יודה באשמת הפרת החוק הפדרלי בעת העסקתו בחברה. כך לדברי מקורות המקורבים לנושא לסוכנות הידיעות אי-פי. פסטאו יהיה לאדם ה-16 במספר הקשור לאנרון המודה באשמה.



קוזי עשוי לשמש עתה כעד מדינה במשפטים של שני המנכ"לים לשעבר של אנרון - קנת ל. ליי וג'פרי ק. סקילינג. קוזי עשוי להיות אחד העדים המרכזיים במשפטי ההונאה של השניים, ולחזק את טיעוני התביעה. מסמכים של אנרון מעידים על שיחות תכופות של קוזי עם ליי וסקילינג על החלטות חשבונאיות בחברה. בפני 3 הנאשמים עומדים סעיפי הונאה בניירות ערך, קשירת קשר ומספר עבירות נוספות. קוזי היה חלק מההגנה המשותפת של השלושה, ומעבר לעדות נגדם, מעברו ל"צד השני" עשוי לפגוע בהגנה המתוכננת שלהם.



התביעה נגד קוזי, ככל הנראה, היתה חזקה למדי ונתמכה לא רק על ידי עדים כמו סמנכ"ל הכספים לשעבר אנדרו פסטאו, שכבר הודה באשמה והגיע לעסקת טיעון, אלא גם במסמכים רבים. עם המסמכים שהובאו נכלל גם הסכם - בלתי חוקי לטענת התביעה - עם פסטאו שאיפשר לאנרון לערוך מניפולציה בדו"חותיה. לפני למעלה משנה דחה קוזי עסקת טיעון נוחה יותר והתעקש לגשת למשפט.



אנרון התמוטטה בדצמבר 2001, ועם נפילתה התגלו יותר ויותר פרטים שהעידו על הונאה חשבונאית במימדים חסרי תקדים בחברה. אנרון, שנקלעה למצב פיננסי בעייתי על רקע מספר החלטות עסקיות שגויות, מואשמת כי "בישלה" את ספרי החשבונות והציגה תוצאות פיננסיות טובות מהמציאות בשנות קיומה האחרונות. פשיטת הרגל של אנרון היתה השנייה בגודלה בהיסטוריה של ארה"ב, אחרי פשיטת הרגל של וורלדקום.



מספר חברי הנהלה בכירים באנרון כבר הודו באישומים נגדם. פסטאו ואשתו ליאה, שנמנתה עם עוזרותיו של קוזי באנרון הודו באשמה. אנדרו פסטאו מרצה כעת עונש מאסר של 10 שנים. על ליאה פסטאו נגזר עונש מאסר של שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully