וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שנתיים: מונה כונס ל"בית העמודים"

ענת רואה

28.12.2005 / 10:56

בקשות הכינוס מטעם הבנק לפיתוח תעשייה, באמצעות עוה"ד בניהו לאבל ודוד בסון, הוגשו בשל חובות חברות מקבוצת רדלנד בסך יותר מ-100 מיליון שקל



לאחר יותר משנתיים של דיונים בבקשות כינוס שהגיש בנק לפתוח התעשיה נגד חברות מקבוצת רדלנד, בניהולה של אשת העסקים רות שפייזר, קיבלה שלשום שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב דניה קרת מאיר את עמדת הבנק ומינתה כונס נכסים קבוע לפרויקטים. אחד הפרויקטים ידוע בשמו "בית העמודים" - בניין לשימור בנחלת בנימין פינת רמב"ם בתל אביב.



בקשות הכינוס מטעם הבנק, באמצעות עוה"ד בניהו לאבל ודוד בסון, הוגשו בשל חובות של יותר מ-100 מליון שקל. הדיונים בתיקי הכינוס נהפכו למאבק של ממש בין הצדדים לאחר שהבנק העלה שורת טענות בדבר זיופי מסמכים על ידי החברות, ובדבר ניסיונות שלהן להטעיה מול טענות נגד של החברות. הבנק טען כי לא היו כלל היתרי בנייה לפרויקטים כפי שהוצג על ידי החברות וכי לא נכרת הסכם ליווי לפרויקטים. עוד נטען כי החברות מקבוצת רדלנד הציגו לבנק "הרים וגבעות" וכי הן נכשלו כישלון חרוץ בכל מהלכיהן התכנוניים.



החברות טענו כי אכן נכרתו הסכמי ליווי בעל פה, כי היו היתרי בניה בתוקף וכי בשל הקשיים אליהם נקלע הבנק והפסקת פעילותו, הבנק לא היה מסוגל למלא את התחייבויותיו כלפי החברות. בהתייחס לטענה זו קבעה השופטת כי טענות הבנק שלא חל שינוי בפעילותו מול לקוחותיו גם לאחר פברואר 2002 - לא נסתרו.



לאחר שבחנה את העדויות קבעה השופטת עוד כי לא נכרת הסכם ליווי בין הצדדים; לדבריה, המצג של המשיבה לבנק בדבר קיומם של היתרי בנייה כדין היה בגדר מצג שווא. באשר לעדותה של שפייזר כתבה השופטת: "יש לציין כי עדותה של שפייזר בכללותה לא היתה אמינה עלי. קשה היה שלא להתרשם כי חלקים ניכרים מתשובותיה במסגרת החקירה הנגדית נטוו במהלך החקירה".



לכונס מונה עו"ד עמית פינס ממשרד וקסלר-ברגמן; החברות חויבו בשכר טרחה והוצאות בסך 50 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully