וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה תשלם תשואות גבוהות על אג"ח במאבק בגרעון ובריבית מאמירה בגוש היורו

ליאור רבינוביץ

28.12.2005 / 11:07

איטליה, הלווה השלישית בגודלה בעולם, נאבקת באחוז צמיחה בינוני ובריבית אירופית מאמירה; תשלם תשואות גבוהות יותר על אג"ח ממשלתיות לשלוש שנים



איטליה, המדינה עם החוב בגדול ביותר בגוש היורו, עשויה לשלם את התשואות הגבוהות ביותר על אג"ח לשלוש שנים מאז יולי 2004, זאת לאחר שהבנק המרכזי האירופי (ECB) העלה את הריבית בתחילת חודש דצמבר ל-2.25 והודיע כי הוא מוכן להמשיך את העליות בשנה הקרובה.



ממשלת איטליה, אשר נאבקת בגירעון תקציבי גדול ומנסה לעודד צמיחה, משלמת את המחיר על המטבע המשותף שהיא חולקת עם צרפת וגרמניה וכפיפותה המוניטרית לבנק המרכזי האירופי. "הרעיון של בנק מרכזי אחד לכל אירופה, שצריך לעסוק בממוצעים, אינו הדבר הטוב ביותר בשביל איטליה". הצמיחה באיטליה ברבעון השלישי היתה 0.3% לעומת התקופה המקבילה, חצי מהממוצע בגוש היורו - 0.6%.



אג"ח של ממשלת איטליה בריבית 2.5% עם תאריך פרעון ליוני 2008 הציגו תשואה של 2.98% אתמול, עלייה מ-2.67% במכירה האחרונה של האג"ח ב-28 באוקטובר. אג"ח לשלוש שנים או פחות הן הרגישות ביותר לשינויי ריבית. התשואות על אג"ח של ממשלת איטליה עשויות לעלות כיוון ש-40% מחוב של 1.26 טריליון יורו אמור להיפרע בשלוש שנים הקרובות.



ממשלת איטליה קיבלה במכרזי הנפקה בספטמבר ובאוקטובר - 1.76 יורו על כל 1 יורו באג"ח לשלוש שנים לעומת 1.82 יורו במכרז של אוגוסט. אג"ח של ממשלת איטליה לשנה עד שלוש שנים הציגו את התוצאות הגרועות ביותר מאז 1999 ? עם החזר שנתי של 2%, על פי מדדים שפירסמה מריל לינץ'. עם זאת, ההחזר הכולל במונחים דולריים על אג"ח איטלקי בשנה שעברה היה 11.6%, לעומת 9.34% בצרפת ו-11.2% בבריטניה.



איטליה היא הלווה הגדולה ביותר באירופה והשלישית בגודלה בעולם, אחרי יפאן וארה"ב. השנה היא פרצה את תחום הגירעון המותר של 3% בתמ"ג, זו השנה השלישית ברציפות. הממשלה הודיעה כי תעמוד בדרישות גוש היורו בשנת 2007.



בתחילת שנות ה-90 היתה השקעה בשוק האג"ח האיטלקי אחת מהמשתלמות ביותר. אנליסטים של שוק האג"ח צופים, כי בשנה הבאה יהיה נבון להשקיע בשוק האג"ח האיטלקי לאור ציפיות לתשואות שיא לעומת אג"ח של ממשלות אירופיות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully