וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכסים ובנין השקיעה 85 מיליון דולר בחו"ל מתחילת השנה: רכשה מחצית מקרקע ברומניה ב-10.8 מיליון יורו

עומר שרביט

28.12.2005 / 11:39

הרכישה האחרונה נעשתה במשותף עם בדיע וסובחי טאנוס ומיועדת להקמת פרויקט מגורים בבוקרשט; נכסים ובניין נכנסה השנה לשותפות בהקמת פרויקטים של נדל"ן בפלורידה ובלאס וגאס



חברת מקבוצת ממשיכה להתרחב בחו"ל. מתחילת השנה, רכשה נכסים ובנין נדל"ן במזרח אירופה ובארה"ב בהיקף של כ-85 מיליון דולר.



היום דיווחה החברה, כי רכשה מחצית מקרקע בשטח של כ-27 דונם בבוקרשט שברומניה בעלות כוללת של 10.8 מיליון יורו. הקרקע נמצאת בהליכי תכנון, ובכוונת החברה להקים עליה פרויקט מגורים. הקרקע מיועדת להקמת שכונת מגורי יוקרה של 800 עד 1,000 יחידות דיור.



מימון הרכישה ייעשה באמצעות הלוואה בנקאית בסך של 5 מיליון יורו ללא זכות חזרה ללווה, כלומר נון ריקורס. המממן הוא הבנק הרומני Romaneasca s.a והיתרה תשלום מההון העצמי. המחצית השנייה של הנכס תירכש על ידי ב.ס.ט. ייזום ובנייה, שבבעלות בדיע וסובחי טאנוס. נכסים ובניין תעמיד לשותפים הלוואה מסויימת לסיוע ברכישה. בתמורה, היא תקבל החזרי ריבית ובטחונות מוסכמים.



נכסים ובניין מעריכה, כי המכירות בפרויקט יסתכמו ב-80 עד 100 מיליון יורו, והקמתו תחל בראשית 2006. בחברה בוחנים השקעות נוספות בפרויקטים דומים ברומניה בקרוב.



נכסים ובנין היא למעשה הזרוע הבודדת, שבאמצעותה נחשף כיום קונצרן אי.די.בי להשקעות בחו"ל. יחד עם דרקו הורבט, משפחת שימל ו, החברה מקימה פרויקט רחב היקף של מלון, דירות ושטחי מסחר בלאס וגאס שבארה"ב.



היקף ההשקעה הכוללת בפרויקט עומד על כ-90 מיליון דולר. חלקה של נכסים עומד על כ-22.5 מיליון דולר בתוספת ערבות לאשראי שיילקח למימון העסקה. בנוסף, נכסים רכשה לפני חודש וחצי 75% בפרויקט נדל"ן בטמפה פלורידה תמורת כ-57 מיליון דולר.



בנכסים קיוו לאחרונה למחוק מהמסחר את חברת הבת מהדרין, וליהנות מרווחי ההתנתקות כיוון שמהדרין מחזיקה בשטחים המיועדים למפוני חבל עזה. אלא שגם לאחר העלאת מחיר היעד ודחיית מועד הקיבול, קרי המועד האחרון להיענות, הצעת הרכש כשלה.



נכסים הודיעה אתמול, כי רכשה רק 16.6% מהחברה מידי הציבור, כאשר קרוב ל-14% לא נענו להצעה. לפיכך, החברה עלתה לאחזקה של 86.6% במהדרין אולם רכישה כפוייה למניות הציבור לא תתבצע. מספר מימושים מוצלחים שביצעה השנה נכסים, העיקרי שבהם בעסקת קי.בי.ע, הביאו לרווח נקי של קצת פחות מ-100 מיליון שקל מתחילת השנה, לעומת רווח נקי של כ-16 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully