וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפנאוטו מחליפה את הסכם הזכיינות עם יצרנית סובארו: חתמה על הסכם הפצה עם סוג'יץ' היפנית

עומר שרביט

28.12.2005 / 12:22

יפנאוטו תוכל להזמין מכוניות ישירות מהיצרן אם סוגיץ' לא תיענה להזמנותיה; לאחרונה שילם אורי שלו את מחיר ההפסד בחברה האם גמול, שדיווחה כי יפנאוטו לא עומדת בהתניות הפיננסיות



מטיס קפיטל, בעלת השליטה ביפנאוטו (50%), חתמה על הסכם עם חברת הסחר סוגיץ' היפנית לייבוא של מכוניות סובארו. יפנאוטו היא יבואנית סובארו כבר היום, וההסכם נועד להחילף את הסכם הזכיינות הקיים עם היצרנית היפנית של סובארו, פוג'י-יפן.



על פי ההסכם, מחירי כלי הרכב ייקבעו בין יפנאוטו לסוגיץ' בהסכמה ויעודכנו מעת לעת. אם סוגיץ' לא תיענה להזמנה של יפנאוטו, האחרונה תהיה רשאית להזמין את כלי הרכב ישירות מפוג'י-יפן. התשלום עבור כלי הרכב ייעשה באמצעות אשראי ספקים של סוגיץ' בשני מסלולים: תשלום כנגד מסמכים או מימון כנגד מלאי כלי רכב שייוותר בידי סוגיץ' בנמלים בישראל.



כל צד יהא רשאי לבטל את ההסכם בתוך 90 יום ועד לסיום ההתקשרות עבור ההזמנות הפתוחות. ההסכם נחתם על דעתה של יצרנית סובארו, פוג'י-יפן, ויחליף את הסכם הזכיינות הקיים עם היצרן.



יפנאוטו הודיעה כי פנתה בימים האחרונים לבנקים הממנים שלה בישראל והודיעה על ההתקשרות החדשה. יפנאוטו שבבעלות וגד זאבי תרמה לחברה האם גמול הפסד של 2.3 מיליון שקל ברבעון השלישי. את מחיר ההפסד הכולל בגמול, בהיקף של 9 מיליון שקל ברבעון השלישי, שילם המנכ"ל אורי שלו שנאלץ לעזוב.



גמול דיווחה לאחרונה במסגרת הדו"ח הרבעוני האחרון, כי יפנאוטו לא עומדת בהתניות הפיננסיות לבנקים ומנהלת משא ומתן עמם להסדרת הנושא. יפנאוטו התחייבה לבנקים המממנים שלה, כי הונה העצמי לא יהיה נמוך מ-20% מהמאזן, ובכל מקרה לא יהיה נמוך מ-30 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully