וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות במגזר הנפט על רקע ירידת מחירי הנפט; BP יורדת ב-1.5%

מיכל רמתי

28.12.2005 / 12:45

מכירות נכסים מובילות את יצרנית המכוניות דיימלר קרייזלר ואת יצרנית המזון והמשקאות קדבורי-שוופס לעליות; שתי החברות עולות ב-1.2%



המדדים באירופה נסחרים בשינויים קלים על רקע התחזקות הדולר מול היורו. במגזר האנרגיה נרשמות ירידות לאחר הירידות שנרשמו בימים האחרונים במחירי הנפט. לונדון עולה ב-0.1%; פרנקפורט ללא שינוי, פאריס יורדת ב-0.2%.



מדד ביטחון הצרכנים בגרמניה עלה לשיא של חצי שנה בדצמבר, והגביר את ההערכות כי הוצאות משקי הבית בגרמניה יתאוששו בשנה הבאה ויעודדו את הצמיחה בכלכלה הגרמנית. מדד ביטחון הצרכנים של GfK עלה ל-3.8 לעומת 3.4 באוקטובר. מדד משני הבודק את אמון הצרכנים בכלכלה עלה מ-8.6 ל-11.9.



היורו התחזק מול הדולר לאחר פרסום הדו"ח, ונסחר עתה ב-1.1912 דולר ליורו, עלייה של 0.7%. עם זאת, היורו עדיין נמוך ב-12% מהדולר בסיכום שנתי, על רקע הגידול בפערי הריביות בין ארה"ב לגוש היורו. הבנק הפדרלי העלה את הריבית בארה"ב 8 פעמים השנה, עד לשיעור הנוכחי של 4.25%. הבנק המרכזי של אירופה (ECB) העלה את הריבית בגוש היורו פעם אחת השנה, לשיעור הנוכחי של 2.25%. עם זאת, נתונים על התאוששות הכלכלה במדינות גוש היורו עשויים לעודד העלאות ריבית נוספות באירופה.



החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה בפברואר נסחרים בירידה של 0.6% למחיר 57.81 דולר לחבית במסחר לאחר הסגירה בניו יורק. ירידות המחירים גוררות את חברות הנפט האירופיות למטה - BP (סימול BP.L), יצרנית הנפט הגדולה באירופה, יורדת ב-1.5%; טוטאל (סימול FP.PA) יורדת ב-0.6%; רויאל דאץ'-של (סימול RDSA.L) יורדת ב-1.1% על רקע חזרת צינור הנפט שלה בניז'ר לפעולה חלקית.



דיימלר קרייזלר (סימול DCX.DE) עולה ב-1.2% לאחר שמכרה נכסים. יצרנית המכוניות הגרמנית-אמריקאית מכרה את חטיבת המנועים MTU פרידריכשאפן וחטיבה של דטרויט דיזל ל-EQT פרטנרס תמורת 1.6 מיליארד יורו (1.9 מיליארד דולר).



יצרנית המזון והמשקאות קדבורי-שוופס (סימול CBRY.L) עולה ב-1.2% לאחר שהודיעה על מכירת חטיבת היינות הולנד האוס לחברת מיזקן אמריקה תמורת 37 מיליון דולר.



יצרנית התרופות אסטרהזנקה (סימול AZN.L) עולה ב-1% לאחר שהסכימה לשלם 300 מיליון דולר לטארגספט האמריקאית לשותפות בפיתוח ושיווק טיפול לאלצהיימר וסכיזופרניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully