וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים נענתה לבקשת האוצר להאריך את התקופה למכירת דיסקונט לקבוצת מתיו ברונפמן עד סוף מארס 2006

צבי זרחיה

28.12.2005 / 13:04

עד כה לא התקבלו כל ההיתרים הנדרשים לרכישת השליטה, בהם היתרים מהממשל האמריקאי, בנק ישראל, מדינות נוספות, וכן מהממונה על ההגבלים והממונה על הביטוח בישראל



ועדת הכספים נענתה בצהרייים לבקשת משרד האוצר להאריך את התקופה למכירת בנק לקבוצת מתיו ברונפמן עד סוף מארס 2006. הוועדה החליטה לאפשר למדינה למכור במהלך שנת 2006 שיעור של 6% ממניות הבנק שברשותה. בכך, אישרה הוועדה פה אחד את בקשתו של סגן בכיר לחשב הכללי במשרד האוצר, יובל ברונשטיין.

ברונשטיין הסביר לוועדה, כי בתחילת אוגוסט 2005 הוענקה לממשלה אורכה עד סוף נובמבר 2005 להשלמת המהלכים למכירת בנק דיסקונט לקבוצת ברונפמן. לדבריו, עד כה לא התקבלו כל ההיתרים הנדרשים לרכישת השליטה, בהם היתרים מהממשל האמריקאי, בנק ישראל, מדינות נוספות, וכן מהממונה על ההגבלים והממונה על הביטוח בישראל. ברונשטיין ציין, כי עקב כך ביקשו הרוכשים ארכה להשלמת קבלת ההיתרים עד סוף מארס 2006.



חני פרץ מהפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, מסרה כי לאחר התייעצויות עם ועדת הרשיונות, החליט הנגיד סטנלי פישר להעניק היתר לרכישת שליטה לאחר השלמת כל התהליכים הפורמלים וקבלת המסמכים החתומים.

מנכ"ל חברת נכסים מ.י, יצחק קליין, הודיע כי מרבית האישורים הגיעו, בהם ההיתר מארה"ב, אך יש להשלים את קבלת ההיתרים משני גופים בינלאומיים. לדבריו, אין שינוי מהותי בעסקה. קליין גם העריך כי האישורים יתקבלו בקרוב.

יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב ליצמן (אגודת ישראל), מתח ביקורת על אורך הזמן הנדרש לקבלת האישורים: "הייתי מצפה שהאישורים יתקבלו קודם לכן".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully