וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטריקס ופאנדטק הכריזו על שת"פ אסטרטגי לישום מערכת ניהול ובקרת נזילות תוך יומית בבנקים ובמוסדות פיננסים

אסף רותם

28.12.2005 / 16:09

במסגרת שיתוף הפעולה, אמורה פאנדטק לספק את מוצר הדגל שלה, Global Payplus Liquidity manager, שפותח בישראל; מטריקס תתרום את יכולותיה בתחום הטכנולוגיה והתוכן בבנקאות



חברת האינטגרציה וה- IT , ו, חברה בת של כלל תעשיות, העוסקת בפתרונות סליקה ועיבוד תשלומים בצורה אוטומטית, הכריזו היום על שיתוף פעולה אסטרטגי. במסגרתו, יפעלו שתי החברות לישום מקצה לקצה של מערכות ניהול ובקרה נזילות תוך יומית בבנקים ובמוסדות פיננסים בישראל.



במסגרת שיתוף הפעולה, אמורה פאנדטק לספק את מוצר הדגל שלה - GLM - Global Payplus Liquidity manager - אשר פותח בישראל. מטריקס אמורה לתרום את יכולותיה בתחום הטכנולוגיה והתוכן בעולם הבנקאות, ואת ניסיונה העשיר בהקמת מערכות גדולות ומורכבות.



החברות הודיעו כי הן נמצאות בשלבים שונים של מגעים עם הבנקים, להטמעת מערכת ניהול ובקרת נזילות תוך יומית, לאחר שהבנקים הוציאו מכרזים למערכות אלו.



מערכת ניהול ובקרה תוך יומית, מעניקה לבנק את היכולת לנהל ולנטר טוב יותר את רמות הנזילות שלו מול בנק ישראל. המערכת מאפשרת טיוב ותעדוף תשלומים, מבטיחה אופטימיזציה של פוזיציות במונחים של עלות/תועלת, שמירה על איזון החשבון בזמן אמת ובסוף היום, צפי של צרכים ועלויות, דיווח מרוכז ויכולות ניהול חשיפה לסיכונים, חיסכון בעלויות, תמיכה בקבלת החלטות, זמן תגובה מהיר לשינויים רגולטוריים ועוד.



כחלק מרפורמה כוללת במערכת התשלומים והסליקה בישראל, בנק ישראל החל בהקמת מסלקה תוך יומית (RTGS - Real Time Gross Settlement system), אשר אמורה לפעול בתחילת 2007. כחלק מהיערכות הבנקים לשינויים ולרפורמות בתחום הסליקה והתשלומים, הם יצטרכו להצטייד במערכות לניהול נזילות תוך יומית, שכן העברות מעל לסכום מסוים יתבצעו לאורך כל היום אר ורק באמצעות מערכת ה-RTGS.



מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס: "השילוב בין מטריקס לפאנדטק מאפשר ללקוחות ליהנות מהמוצר המוביל בעולם בתחום, במשולב עם אינטגרטור ישראלי המוערך על ידי הגופים הפיננסים בישראל. הניסיון עתיר השנים והמוניטין של מטריקס בעבודה מול הבנקים, הבקיאות בעולם התוכן, עולם הטכנולוגיה והעולם העסקי של הבנקים, והעוצמה של שתי החברות שהן מובילות בתחומן - מבטיחים הצלחת פרויקטים מורכבים ומאתגרים אלה".



ראובן בן-מנחם, מנכ"ל פאנדטק, הוסיף: "שיתוף הפעולה האסטרטגי של מטריקס ופאנדטק הישראליות מאפשר להציע לבנקים בישראל פתרון מושלם מקצה לקצה. הן למטריקס והן לפאנדטק יש ידע וניסיון רב בתחום הבנקאות בכלל ובניהול נזילות בפרט, כמו גם התמקצעויות יעודיות המאפשרות יכולות התאמה מלאה לצרכים ולדרישות של הבנקים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully