וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היחלשות הדולר אל מול האירו בעולם הביאה להיחלשותו גם בארץ ב-0.4% לשער יציג של 4.59 שקלים

שרון שפורר

28.12.2005 / 17:10

הבינ"ל: עד לצהרי היום התחזק המטבע האמריקאי, אך אז הוא החל להיחלש אל מול האירו בעולם והבנקים המקומיים החלו למכור את המטבע



לאחר שהתחזק מאז הודעת נגיד בנק ישראל, הפרופסור סטנלי פישר, ביום שני על הותרת הריבית על כנה, ובעקבות פקיעת האופציות על הדולר-שקל אתמול שלשום, שב היום הדולר להיחלש אל מול המטבע הישראלי וירד בחזרה אל מתחת לרף ה-4.6 שקלים.



המטבע האמריקאי נחלש היום ב-0.4% ושערו היציג נקבע על 4.59 שקלים. שערו היציג של האירו התחזק בשיעור קל של 0.1% לגובה 5.472 שקלים.



מחדר העסקות של הבנק הבינלאומי נמסר היום על כך שהשוק פתח הבוקר ברמות גבוהות של 4.61 שקלים את המסחר, עם פעילות די ערה מצד גופים מקומיים שרכשו דולרים עד לצהרי היום. אך אז, בעקבות היחלשותו של הדולר בעולם אל מול האירו - בעיקר על רקע נתון מאקרו חיובי שפורסם בגרמניה אך גם בשל חוסר נזילות בשוק עקב מיעוט פעילות בימי המסחר החותמים את השנה - בנקים מקומיים לקחו פוזיציה והחלו למכור את המטבע האמריקאי, שנחלש עד לשערו היציג - מתחת לרף ה-4.6 שקלים.



בבינלאומי מציינים כי היומיים שנותרו למסחר במט"ח בשוק המקומי עד לסיום 2005, עשויים להיות מעניינים אם נראה סגירת פוזיציות רבות על ידי הסוחרים. באופן כללי, הם מעריכים כי הדולר צפוי לנוע בימים אלו בין הטווח של 4.575 שקלים - רמת התמיכה למטבע, לבין 4.62 שקלים - רמת ההתנגדות הניצבת מעליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully