וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ד לעבודה מתיר למנהלים ולמורשי החתימה בבנק הבינלאומי לשבות מיום ראשון

עינב בן יהודה

28.12.2005 / 16:48

ביה"ד נענה להנהלת הבנק שטענה כי שביתה של המנהלים ומורשי החתימה בשלושת ימי העסקים האחרונים של השנה הינה בלתי מידתית ותגרום לפגיעה קשה



ביה"ד לעבודה בתל אביב אישר למנהלים ולמורשי החתימה בבנק הבינלאומי לשבש את העבודה רק החל מיום א' הקרוב. ועד המנהלים ומורשי החתימה בראשות יונה גולדשלגר, המאגד כ-700 מעובדי הבנק, תיכנן לפתוח בצעדים אירגוניים החל מהיום ועד להודעה חדשה. צעד זה, אם היה מתממש היה פוגע בבנק ובלקוחותיו, וזאת על רקע הפעילות העמוסה לקראת סוף השנה האזרחית.



הנהלת הבנק, המיוצגת על ידי עו"ד נחום פינברג, פנתה אתמול לביה"ד לעבודה בתל אביב בבקשה למנוע את השביתה. את העובדים וההסתדרות ייצג עו"ד יונתן פסי. ההנהלה טענה, כי שביתה בשלושת ימי העסקים האחרונים של השנה תפגע באופן קשה ובלתי הפיך בבנק ובלקוחותיו. ביה"ד נעתר לבקשת ההנהלה והורה למנהלים ומורשי החתימה שלא לשבות היום ומחר, וקבע כי שביתה כזו היא בלתי מידתית.



עם זאת, מתיר ביה"ד למנהלים ומורשי החתימה לשבות החל מהשעה 15:00 מחר, אך מכיוון שסניפי הבנק לא יהיו פתוחים מחר בשעות אחרי הצהרים לא מדובר בפגיעה משמעותית. עוד קבע ביה"ד, כי ביום ו' יוכלו העובדים שלא להגיע לעבודה במרבית הסניפים וכי הם מחויבים להגיע לעבודה רק ב-12 מ-85 סניפי הבנק. מיום ראשון רשאי הוועד להורות לכלל המנהלים שלא להגיע לעבודה. יש לציין כי הפקידים בבנק ממשיכים להגיע לעבודה כרגיל.



בין הצדדים קיימת מחלוקת בעקבות דרישת הוועד לבונוס בנוגע לשנים 2003 ו-2004. הערב ומחר יתנהלו דיונים בין הנהלת הבנק, המיוצגת על ידי ראש אגף משאבי האנוש יאיר יצחקי, נציגי העובדים וציון שמע, יו"ר חטיבת עובדי הבנקים בהסתדרות.



מהנהלת הבינלאומי נמסר: "סניפי הבנק הבינלאומי יהיו פתוחים לקהל כרגיל במשך כל הימים החשובים של סוף השנה האזרחית. אנו מנהלים מו"מ אינטנסיווי עם ועד המנהלים במטרה לסיים את הסכסוך במהירות האפשרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully