וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשואות על האג"ח הקצרות בארה"ב יורדות מתחת לתשואות הארוכות - עדות לחשש ממיתון; מדדי הבורסה עולים

ליאון איצקר

28.12.2005 / 17:56

מדד מניות השבבים של בורסת פילדלפיה מאבד 0.3%; מניית יצרנית המטוסים האמריקאית בואינג עולה ב-0.5%; אקסון מוביל עולה ב-0.5%; שברון עולה ב-0.7%



היפוך עקום התשואות - הפער בין התשואות על אג"ח לטווח ארוך לעומת הטווח הקצר - נמשך היום בשוק איגרות החוב הממשלתיות בארה"ב. התשואה על אג"ח היא ל-10 שנים, אולם למרות שמגמה זו מעידה על חששות ממיתון, המשקיעים בשוק המניות התעלמו ממנה ומדדי וול סטריט נסחרים בעליות. המדדים הראשיים - דאו ג'ונס, S&P ונאסד"ק - עולים ב-0.4%-0.2%. מדד מניות השבבים מצמצם הפסדים ונסחר כמעט ללא שינוי; מדד מניות התרופות והטלקום עולה ב-0.4%.



עקום התשואות על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות התהפך אתמול - לראשונה זה חמש שנים - לאחר שהתשואה על האג"ח לשנתיים עלתה לזמן קצר על התשואה על האג"ח ל-10 שנים. עם זאת, עד מהרה שב עקום התשואות לצורתו הנורמלית. עתה נסחרות האג"ח ל-10 שנים בתשואה הנמוכה ב-0.01% מהתשואה על אג"ח לשנתיים. מצב זה, שבו הריבית לטווח ארוך גבוהה יותר (למרות הסיכון בהשקעה לטווח ארוך), מעיד על חששות מפני האטה כלכלית בטווח הארוך.



המכירות ברשתות בארה"ב עלו ב-2.8% בשבוע שהסתיים ב-24 בדצמבר, לאחר עלייה של 2.4% בשבוע הקודם. כך עולה מדו"ח של מועצת מרכזי הקניות הבינ"ל (ICSC) ו-UBS שפורסם היום. לעומת השבוע המקביל בשנה הקודמת, עלו המכירות ב-3.9%.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה בפברואר נסגרו אתמול במחיר של 58.16 דולר לחבית - ירידה של 27 סנט - בבורסת הסחורות של ניו יורק. כעת נסחרים החוזים לפברואר במחיר של 58.43 דולר לחבית - עלייה של 27 סנט - במסחר בניו יורק. מניות חברות הנפט רושמות עליות: אקסון מוביל עולה ב-0.5%; שברון עולה ב-0.7%.



מניית יצרנית המטוסים האמריקאית בואינג (סימול BA) עולה ב-0.5%. הצי האמריקאי (U.S. Navy) העניק ביום שלישי לחברה ולבל הליקופטר חוזה של מיליארד דולר לרכישת מטוסים עד 2009, דיווחה רויטרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully