וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפתחות בפרשת הבנק הפרטי בצפון: 64 לקוחות פנו לעליון בבקשה לכינוס נכסים של מנשה מזרחי

עמית בן-ארויה

28.12.2005 / 19:02

לפני כחודשיים נעצרו מזרחי ואבי ירדני, בשל חשד לניהול בנק פרטי שפעל בשיטת הפירמידה; על פי ההערכות, המיזם חייב ללקוחות כ-200 מיליון שקל



בית המשפט העליון יכריע בקרוב האם לכנס את נכסיו של מנשה מזרחי, נגדו הוגש כתב אישום בפרשת הבנק הפרטי בצפון. השופט אשר גרוניס ביקש אתמול מבא כוחו של מזרחי להגיש תשובה לבית המשפט העליון תוך עשרה ימים, לבקשת הלקוחות לשעבר.



לפני כחודשיים נעצרו מזרחי ואבי ירדני, בשל חשד לניהול בנק פרטי שפעל בשיטת הפירמידה. המיזם, שפעל חמש שנים והעניק ריביות גבוהות מהמקובל בבנקים, חייב ללקוחות, על פי ההערכות כ-200 מיליון שקל. מזרחי היה זה שפנה למשטרה וביקש מהם לחקור את הפרשה, תוך שהוא מפיל את האשמה על ירדני - שעסק בגיוס הכספים ובשיווק המיזם. ירדני שם קץ לנפשו לאחר ששוחרר למעצר בית.



במקביל להליך הפלילי המתנהל נגד מזרחי, מנסה עו"ד שאול קוטלר ממשרד קוטלר-הררי לשים יד על כמה שיותר נכסים של מזרחי, וכן על עזבונו של ירדני, וזאת כדי להשיב כספים ל-64 לקוחות לשעבר של ה"בנק". לפני שבועיים דחה בית המשפט המחוזי בנצרת את הבקשה לכינוס נכסים זמני של מזרחי. הלקוחות לשעבר לא ויתרו, והגישו בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון.



השאלה המרכזית בדיון בעליון תיסוב על משמעות הפנייה הראשונית של מזרחי למשטרה - האם זו מהווה הודעה לנושים שמזרחי אינו יכול לשלם את חובותיו. לגירסת מזרחי, הוא לא הודיע אז שאינו יכול לשלם את חובו - ולכן אין להכריז עליו בשלב זה כפושט רגל. קוטלר דורש מבית המשפט העליון שלא לתת למזרחי את האפשרות "לחסות בצל טענות פרוצדוראליות". כדי להוכיח את טענתו, הוא מציג ראיות חדשות נגד מזרחי, כגון כתב האישום וכן הודאות בכתב של הנאשם בדבר החבות. הליך זה חשוב ללקוחות, כי הכרזה על מזרחי כפושט רגל תמנע הליך אזרחי רגיל וארוך מאוד.



מכתב האישום שהוגש נגד מזרחי לפני שבועיים, עולה כי הנאשם הציע לעשרות הלקוחות של הבנק ריבית של 4% או 5%, על השקעה מינימלית של 50 אלף שקל. עוד עולה, שמזרחי הבטיח ללקוחותיו כי כספם יושקע בחברה עסקית, אולם בפועל השקיע את הכסף ברכישה של נכסים רבים. בין השאר, רכש מזרחי מלון ומרכז רפואי בטבריה ונכסי מקרקעין בלאס ווגאס. במקביל, הקים 5 חברות שונות בשליטתו ובשליטת בני משפחתו, שסייעו, לכאורה, בביצוע פעילויותיו.



לפי כתב האישום, ירדני היה אחד מראשי הקבוצות שגייסו משקיעים, ובתמורה זכו לעמלות.



מדו"ח שחיבר לפני שבוע רו"ח אלעד יריב עבור עו"ד קוטלר, עולה שלירדני היה "חלק פעיל בניהול הבנק הפרטי הבלתי חוקי, והוא חב אישית מול המשקיעים להחזר כספם - לכל הפחות בגובה העמלות אשר גרף במשך שנות הפעילות". לפי הדו"ח, ירדני קיבל לידיו 5% עמלה מסכום ההשקעה, בגין כל משקיע שהשיג. מאידך, לפי הדו"ח - יורשי ירדני טוענים שאביהם תיפקד כמתווך או שלוח בלבד, ולכן אינו חב דבר למשקיעים.



דיון בעניין העיזבון של ירדני יתקיים במהלך חודש ינואר בבית המשפט המחוזי בנצרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully